۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85533247
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

رییس پلیس پیشگیری پایتخت: سارق ۲۰ هزار دلاری بازداشت شد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقی خبر داد که با کپی کلید منزل شاکی مبلغ ۲۰ هزار دلار سرقت کرده بود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم‌پور با اشاره به گزارش سرقت از منزل یکی از شهروندان و پیگیری موضوع توسط عوامل تجسس کلانتری ۱۳۷ نصر، اظهار کرد: شاکی مدعی بود که مبلغ ۲۰ هزار دلار از منزلش در زمانی که در منزل حضور نداشته به سرقت رفته است؛ بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام و با بررسی دوربین‌های مداربسته و به کارگیری شیوه‌های نوین پلیسی، موفق به شناسایی مشخصات ظاهری متهم شدند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی مشخصات ظاهری متهم به دست آمد که متهم از دوستان فرزند شاکی بوده که به منزل آنها رفت و آمد داشتند و با سوء استفاده از اعتماد فرزند ایشان، از کلید منزل کپی برداری کرده و در زمانی که هیچ کس داخل خانه نبوده به قصد سرقت به آنجا مراجعه کرده است.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت افزود: با پالایش آثار بر جای مانده در صحنه جرم، مشخص شد متهم قصد سرقت از گاو صندوق منزل را داشته که با تخریب قفل آن موفق به باز کردن درب آن نشده است و در نهایت مبلغ ۲۰ هزار دلار را از داخل کشو سرقت و از منزل گریخته است.

سرهنگ قاسم پور بیان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم پس از هماهنگی های قضائی تیمی از مامورام به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

وی به شهروندان توصیه کرد: با ارتقای سیستم امنیتی اماکن خصوصی با نصب دوربین های مداربسته و دزدگیر امکان سرقت را به حداقل برسانند و از اعتماد به افراد غیر و نگهداری اشیا گران قیمت و یا پول نقد در منزل جدا خودداری نمایند.

سارق خودرو با شلیک متوقف شد

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز اظهار کرد: ماموران پلیس در حین گشت زنی در محدوده حوزه استحفاظی، در بلوار علامه طباطبایی خودرو پراید سفید رنگ را با یک نفر سرنشین در حین سرقت از خودروی پارک شده مشاهده نمودند که بلافاصله نسبت به دستگیری وی اقدام نمودند که سارق با مشاهده پلیس سوار بر خودرو خود از محل متواری شد.

سرهنگ محمد افشار ادامه داد: پس از دقایقی تعقیب و گریز و عدم توجه متهم به دستور پلیس، ماموران با استفاده از طرح مهار و استفاده از قانون به کارگیری سلاح موفق به متوقف کردن خودرو متهم و دستگیری سارق شدند که سارق از ناحیه پا چپ مورد اصابت گلوگه قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که خودرو متهم دارای سابقه سرقت بوده و چند روز قبل در حوزه کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد به سرقت رفته و در بازرسی اولیه از خودرو سارق تعداد چهار عدد باند خودرو، دو عدد کامپیوتر خودرو کشف شد و متهم جهت اقدامات درمانی به بیمارستان انتقال یافت که پس از مداوا در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد.

سرهنگ افشار تاکید کرد: سارق ۳۸ ساله بوده و دارای سوابق متعدد سرقت است که در این خصوص شناسایی شکات و مالباختگان در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: خودروی خود را در محل‌های ایمن که توسط دوربین مداربسته کنترل می شود پارک نموده و حتما از لوازم ضد سرقت و دزدگیر استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha