۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85533290
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برگزاری عزاداری حسینی در هزار مسجد گلستان

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85533290
برگزاری عزاداری حسینی در هزار مسجد گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: بیش از هزار مسجد و اماکن مذهبی با برگزاری برنامه‌های مداحی، روضه‌خوانی و تبیین قیام عاشورا در استان میزبان عزاداران حسینی در ماه محرم هستند.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای بهره‌مندی بیشتر مردم گلستان از مجالس وعظ و خطابه، نشست‌های معرفتی و بصیرتی، مداحی و روضه خوانی و تبیین درس‌های قیام عاشورا و فرهنگ مقاومت بیش از ۶۰۰ مبلغ و مبلغه به مساجد اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت و تعالی کشور با مقاومت و سلوک عاشورایی محقق می‌شود، گفت: ایران اسلامی به عنوان پرچمدار و محور مقاومت و مبارزه با طاغوت‌های عالم شناخته می‌شود که این مقاومت که با تاسی از قیام سیدالشهدا در جامعه اسلامی به رهبری امام راحل (ره) و خلف صالح ایشان، رهبر معظم انقلاب احیا و در جهان نهادینه شده است.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: رویکرد این نهاد انقلابی در ایام پیش‌رو با محوریت خودآگاهی نسبت به مفهوم مقاومت و دستاوردهای آن با استناد به ۱۰ آیه شریفه قرآن کریم و در ادامه نهادینه‌سازی نهضت زندگی با آیه‌ها اجرایی می‌شود و در این خصوص چند کتاب نیز پیش بینی شده که از جمله می‌توان به کتاب «عشق جهانی و مقاومت و پیشرفت» اشاره کرد.

دیلمی شعار محوری محرم امسال را «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» اعلام کرد و گفت: ویژه برنامه‌های امسال در ۹ کمیته تخصصی اعم از اعزام و تبلیغ، رسانه، بانوان، مساجد و تشکل‌ها با محوریت جهاد تبیین در بیش از ۴۰ محور برگزار می‌شود.

وی پویش هر خانه یک حسینیه، هر خانه یک پرچم، سوگواره نوگلان حسینی، روضه‌های خانگی، روضه بازار و چارپایه خوانی، پرده خوانی حماسه عاشورا، همایش مادران قاسم پرور، ویژه برنامه سلام بر محرم، نشست مجمع خادمین اهل بیت (ع) با موضوع عاشورا تجلی‌گاه حماسه و مقاومت، برگزاری پاتوق‌های گفت و گوی نوجوانانه، سوگواره سبط النبی، رویداد بانوان پیشرو، پویش بانوان زینبی عصر ظهور، همایش امتداد عاشورا، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی و همکاری در برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی و احلی من العسل را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha