برگزیدگان رویداد «المپیک فناوری» از امتیاز نخبگی برخوردار می‌شوند

تهران - ایرنا -رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رویداد «المپیک فناوری» را فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای برتر و معرفی و بکارگیری آنها در طرح‌ها دانست و از اعطای امتیازات نخبگی به برگزیدگان این رویداد بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، شقایق حق جوی صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری رویداد بین المللی المپیک فناوری گفت: هرساله مسابقات و رقابت های مختلفی در حوزه های نوین فناوری در دنیا برای شناسایی استعدادها برگزار می شود. در این مسابقات به طور معمول تلاش می شود ضمن ترویج این رقابت ها و دسترسی به استعدادها، پیشتازی خود را در حوزه فناوری تثبیت کنند.

وی گفت: در سال‌های اخیر توسعه فناوری به یکی از اصلی ترین سیاست های توسعه اقتصادی کشورها به خصوص کشورهای منطقه تبدیل شده و توسعه فناوری خود نیز مستلزم توسعه سرمایه انسانی متخصص است. برهمین اساس رقابت اصلی کشورها رقابت در حفظ سرمایه انسانی متخصص دخلی و جذب متخصصان خارجی برای پیشتازی در حوزه های مختلف فناوری است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری ادامه داد: رویدادهای متنوعی در کشورهای منطقه برای شناسایی سرمایه های انسانی متخصص با ارائه ویزاهای مخصوص نوآوری و جذب آنها برگزار می شود.

وی افزود: البته ایران نیز به واسطه برگزاری رویدادهای بزرگی همچون اینوتکس سعی در معرفی دستاوردهای نوآورانه خود و نیروی انسانی نخبه و ارتقای آنها دارد و رقیب جدی برای کشورهای منطقه است.

این مقام مسئول در معاونت علمی ادامه داد: فناوری های برافکن هم اکنون زمین بازی را تغییر داده اند و برخی مشاغل حذف و مشاغل جدیدی ایجاد خواهد شد. هرکشور در دنیا برای مدیریت این اتفاق نیازمند نیروی انسانی متخصص و آماده است و این مختص به ایران هم نیست.

حق جوی در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد بین المللی المپیک فناوری در آبان امسال گفت: این رویداد در واقع فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای برتر فناوری در کشور و معرفی و بکارگیری آنها در پروژه ها و مسائل واقعی کشور است.

وی معتقد است: برگزاری سالانه رقابت های المپیک فناوری باعث ترویج حوزه های مختلف فناوری، محک خوردن سطح دانش فنی علاقمندان به حوزه های گوناگون فناوری، شناسایی برترین استعدادهای هرحوزه فناوری به صورت سالانه و البته پیشبرد پروژه های دانش بنیان در کشور خواهد شد.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه، المپیک فناوری در پنج رشته اصلی شامل هوش مصنوعی، برنامه نویسی، امنیت سایبری، رباتیک و پهبادی برگزار می شود افزود: البته هریک از این رقابت ها خود از چندین لیگ مختلف تشکیل شده تا حیطه های مختلف تخصصی در حوزه را پوشش دهد.

وی از بخش های رقابتی، بوتکمپ های تخصصی، ایستگاه کار و اشتغال و استیج های تخصصی به عنوان بخش های اصلی رویداد بین المللی «المپیک فناوری» نام برد.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با اشاره به مزایای برگزاری المپیک فناوری گفت: بر اساس هماهنگی‌های ایجاد شده با بنیاد ملی نخبگان، برگزیدگان این رویداد از امتیاز نخبگی برخوردار می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha