درویش: اسماعیلی‌فر برمی‌گشت محروم می‌شد/ راضی نیستم بازیکنان ضرر کنند

تهران- ایرنا- مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، گفت: دانیال اسماعیلی‌فر اگر برمی‌گشت محروم می‌شد و وقتی بازیکنی چند برابر بیشتر از پیشنهاد ما از باشگاه دیگر دریافت می‌کند، من راضی نیستم ضرر کند.

به گزارش ایرنا، رضا درویش در حاشیه همایش سالانه مدیران باشگاه‌های لیگ برتری که با حضور وزیر ورزش و جوانان و همچنین رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد، اظهار داشت: جلسه اول مربوط به باشگاه‌هایی بود که موفق شدند مجوز حرفه‌ای کسب کنند. در این جلسه شاخص‌های مدنظر فیفا برای فصل جدید اعلام شد و باشگاه‌ها باید تلاش کنند تا آن را اجرایی کنند. چیزی که مشخص است، سال به سال این شاخص‌ها سختگیرانه تر می‌شود. بسیاری از شاخص‌های مطرح شده در مورد مسائل سخت‌افزاری باشگاه‌هاست.

وی‌ افزود: برخی از این شاخص‌ها در اختیار ما نیست. به عنوان مثال ما و استقلال در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنیم. در جهت رفع معایب این ورزشگاه کار آنچنانی از دست ما بر نمی‌آید و باید یک کار ملی صورت بگیرد. وزیر ورزش در این نشست حضور داشت و تاکید بسیاری روی مرتفع شدن موانع برای بازسازی ورزشگاه آزادی داشت. در بخشی از این جلسه تأییدیه مجوز حرفه‌ای باشگاه‌هایی که موفق به کسب مجوز شدند هم اهدا شد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد:‌ جلسه دوم در مورد سقف قراردادها بود که همه اعتقاد داشتند، قانون خوبی است. فکر می‌کنم اگر قرار نبود سالانه ۲۵ درصد به این موارد اضافه شود، تا چند سال دیگر بودجه باشگاه‌ها به هزار میلیارد هم می‌رسید. در سالیان اخیر رشد فوتبال ما چطور بوده که قراردادها به این میزان رشد کرده است؟‌ ترکیب تیم ملی را ببیند، چند بازیکن جدید در ترکیب آن داریم؟ بازیکنانی هستند که ۱۰ سال است در تیم ملی حضور دارند و ترکیب تیم همان است. این یعنی فوتبال ما از نظر کیفیتی رشد نداشته، اما از نظر مبلغ قرارداد هم‌گام با تورم بالا آمده است. شاید چند برابر تورم هم مبلغ قراردادها رشد کرده که به نظرم باید یک راهکاری برای آن در نظر گرفته شود.

درویش عنوان کرد: اگر روزی فدراسیون سقف را هزار میلیارد کند، باز باشگاه‌ها می‌خواهند همه آن را هزینه کنند. باید بگویم بخشی از این موضوع به باشگاه‌ها مرتبط است، چراکه ما مدیران توقعات را بالا برده‌ایم. در حال حاضر چند مدیر باشگاه که کمتر فرصت می‌شود خدمت‌شان باشیم، واقعاً کار برای‌شان خیلی سخت است. آنها می‌گویند قرارداد یک بازیکن که پارسال ۲ میلیارد بوده حالا برای تمدید ۲۰ میلیارد پول می‌خواهد. باید فکری برای این موضوع شود. متأسفانه ما کیفیت فوتبال را بالا نبردیم، ولی قیمت بی‌نهایت بالا رفته است. فدراسیون نمی‌تواند جلوی این افزایش قیمت را بگیرد اما به نظرم همه دنبال بالا بردن سقف بودند. به دوستان گفتم هر چه میزان سقف بودجه را پایین‌تر بیاورد، بهتر است. دیگر بیشتر از اینکه نمی‌توان پرداخت کرد.

وی در واکنش به سهمیه خارجی تیم‌های لیگ برتری، گفت: برخی می‌گفتند تعداد بازیکنان خارجی را بالاتر ببریم چرا که قیمت آنها برای باشگاه‌ها کمتر است و من نیز فکر می‌کنم جذب بازیکن خارجی برای باشگاه‌ها، بهتر باشد. اگر سهمیه بازیکنان خارجی را افزایش دهیم، می‌توان قیمت بازیکنان داخلی را کنترل کرد.

مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به پیشنهاد نجومی برخی باشگاه‌ها به بازیکنان استقلال و پرسپولیس، بیان کرد: نمی‌توانم میزان مبلغ را بگویم، چون باید مستند ارائه بدهم. شما نگاه کنید یک بازیکن وقتی علاقه دارد به پرسپولیس بیاید و مشتاق است اما با مبلغ ۳۰ میلیارد حاضر به امضا قرارداد نیست و می‌گوید پیشنهاد دو تا سه برابری دارد، همه چیز مشخص است.

درویش در واکنش به صحبت‌های دانیال اسماعیلی‌فر و ناراحتی این بازیکن، گفت: ما دو شب قبل با هم صحبت کردیم، گویا مشکلی بود که وی نمی‌توانست به پرسپولیس برگردد. اسماعیلی‌فر گفت اگر برگردم شاید محروم شوم. وقتی بازیکن می‌گوید چند برابر پرسپولیس به ما پول می‌دهند من راضی نیستم ضرر کنند.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص گفت‌وگو با محمد رجائیان مدیرعامل آلومینیوم اراک درباره انتقال مهدی لیموچی، بیان کرد: وی کسالتی داشت و تنها در این خصوص بیماری‌اش با او صحبت کردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha