۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85533504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوربان: اروپایی‌ها در مناقشه اوکراین از آمریکا تقلید می‌کنند

تهران-ایرنا- «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان که به چین سفر کرده است، در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی گفت: اروپایی‌ها در مناقشه اوکراین نباید از سیاست‌های آمریکا پیروی کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان اظهار داشت: کشورهای اروپایی به جای دنبال کردن منافع استراتژیک خود، از سیاست‌های آمریکا در مورد اوکراین پیروی می‌کنند.

وی گفت: چین یک طرح صلح دارد، در حالی که آمریکا سیاست جنگی را دنبال می‌کند و اروپا به جای پیروی از رویکرد استراتژیک خود، صرفاً موضع آمریکا را تقلید می‌کند.

اوربان خواستار گفت‌وگوی کشورهای اروپایی در سطح وسیع‌تر در مورد منافع این کشورها به ویژه در دوره بعد از انتخابات آمریکا شد.

وی افزود: «می‌توانم بگویم که اروپایی‌ها خارج از سلطه آمریکا، باید یک سیاست خارجی مستقل را دنبال کنند.»

نخست وزیر مجارستان علت اصلی سفرش به مسکو، اوکراین و چین را جلوگیری از کشته شدن انسان‌ها عنوان و خاطر نشان کرد که مناقشه اوکراین در میدان جنگ حل نمی‌شود و باید با مذاکره و گفت‌وگو رفع شود.

اوربان گفت که می‌خواهد در مورد امکان حل و فصل مناقشه اوکراین با پنج بازیگر کلیدی این میدان یعنی روسیه، اوکراین، آمریکا، اتحادیه اروپا و چین گفت‌وگو کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha