۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۱۳
کد خبر: 85533630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میلیون‌ها نفر در جنوب آسیا تحت تاثیر سیل‌های شدید هستند

تهران- ایرنا- سیلاب‌های اخیر در هند، نپال و بنگلادش ده‌ها کشته و میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه تایمز عمان، عملیات نجات در جنوب آسیا در حال انجام است و مسوولین با ارسال غذا و لوازم ضروری، هزاران نفر را به پناهگاه‌ها هدایت می‌کنند.

رودخانه‌های بزرگی چون براهماپوترا (در مرز هند و چین) و کوشی که بین چند کشور جاری است، به دلیل باران شدید از بستر خود خارج شده و مناطق ساحلی را درنوردیده‌ است.

بی بی سی در این مورد نوشته است: در فصل باران های موسمی دریافت حدود ۹۰ درصد از بارش سالیانه که باعث وقوع سیل و رانش زمین می‌شود در جنوب آسیا غیر معمول نیست، اما کارشناسان اعتقاد دارند این موضوع در سال‌های اخیر به بدتر شدن تغییرات آب و هوایی منجر شده است.

مقامات نپال تخمین زده‌اند که طوفان موسمی امسال بیش از ۴۰ کشته داشته است، آنها از ساکنین جنوب شرق کشور خواسته‌اند تا در حالت آماده باش باشند، زیرا سطح رودخانه کوشی که از نپال و هند می‌گذرد، بالاتر از حد خطر است.

در ایالت آسام هند، حدود ۲ میلیون و چهارصد هزار نفر از سیل آسیب دیده‌اند و از اواسط ماه مه (اردیبهشت) ۶۶ نفر نیز جان باخته‌اند. مقامات این کشور درباره بارش بیشتر و افزایش سطح آب رودخانه براهماپوترا در روزهای آینده هشدار داده‌اند.

سازمان هواشناسی سازمان ملل برای فصل باران‌های موسمی جنوب آسیا که تا سپتامبر (شهریور) ادامه دارد، بارش (بیش از حد معمول) پیش‌بینی کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha