۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۳۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85533677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ هزار تُن گندم از کشاورزان مهاباد خریداری شد

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۳۹
کد خبر: 85533677
۱۴ هزار تُن گندم از کشاورزان مهاباد خریداری شد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: از ابتدای فصل برداشت و خرید تضمینی تاکنون ۱۴ هزار تُن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

صلاح‌الدین حق‌گو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید تضمینی گندم تا اوایل شهریور ماه در مراکز خرید گندم ادامه دارد و انتظار داریم میزان تولید گندم امسال به حدود ۹۸ هزار تُن برسد.

وی بیان کرد: امسال سطح زیرکشت گندم در مزارع مهاباد ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که از این مقدار ۴۵ هزار هکتار دیم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز آبی است.

این مقام مسوول اضافه کرد: سال گذشته نیز در مجموع ۸۵ هزار تن گندم از سطح مزارع مهاباد تولید شد که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته بود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد: همچنین پارسال ۶۳ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده که نسبت به سال پیش از آن افزایش ۲۵ درصدی داشت.

حقگو، همچنین با اشاره به فصل برداشت جو نیز گفت: تاکنون ۱۴۲ تن جو به قیمت ۱۰۰ هزار ریال از زمان آغاز خرید تضمینی این محصول از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری در مجموع چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به محصول جو اختصاص یافته که از این مقدار سه هزار و ۸۰۰ هکتار به صورت دیم و ۹۰۰ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از هشت هزار تُن محصول جو در این شهرستان برداشت شود، اضافه کرد: کشاورزان مهابادی در مزارع آبی از ارقام جو "بهمن"، "مهتاب" و در مزارع دیم از ارقام جو "آبیدر"، "سهند" و ارقام بومی استفاده کرده‌اند.

مهاباد دارای ۸۰ هزار و ۴۲۹ هزار هکتار زمین مستعد زراعی و باغی است که از این مقدار ۵۸ هزار و ۷۲۲ هزار هکتار به صورت دیم و ۲۱ هزار و ۷۰۷ هزار هکتار به صورت آبی کشت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha