۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85533684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراخوان دوازدهمین سوگواره شبیه‌خوانی استان بوشهر منتشر شد

بوشهر- ایرنا - همزمان با آغاز ماه محرم فراخوان دوازدهمین سوگواره شبیه‌خوانی استان بوشهر از سوی انجمن تعزیه استان بوشهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز دوشنبه در جمع خبرنکاران اظهار کرد: فراخوان این سوگواره با هدف ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه شبیه‌خوانان استان و با اولویت معیارهای هنری و اصالت‌های فرهنگی و هنری با همکاری این اداره‌کل منتشر شده است.

عبدالرحیم افروغ افزود: محورهای موضوعی این سوگواره دربردارنده اجرای مجالس واقعه کربلا است که شامل مجلس‌های شهادت حر، حضرت علی‌اکبر (ع)، حضرت قاسم‌بن الحسن (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، حضرت عبدالله‌بن الحسین (ع) و شهادت حضرت علی اصغر (ع) است.

وی ادامه داد: دوازدهمین سوگواره شبیه‌خوانی استان بوشهر با رویکرد پاسداشت هر چه بیشتر فرهنگ متعالی و معنوی و ترویج آموزه‌های هنر شبیه‌خوانی، پیوند بیش از پیش جامعه به‌ویژه جامعه جوان امروز با هنر شبیه‌خوانی، نکوداشت و پاسداشت شبیه‌خوانان خلاق تعزیه استان و کشف و معرفی استعدادهای امیدبخش در این حوزه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: این رویداد همزمان با دهه سوم محرم (هفتم تا دهم مرداد ۱۴۰۳) در محله باستانی " ریشهر" بوشهر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: گروه‌های تعزیه و معین‌البکاهای استان بوشهر تا ۱۲ تیرماه جاری فرصت دارند با پر کردن فرم درخواست حضور در دوازدهمین سوگواره شبیه‌خوانی این استان، آثار خود را به دبیرخانه این رویداد به نشانی بوشهر، میدان رئیسعلی دلواری، مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی، دفتر انجمن تعزیه استان ارسال کنند.

بیشتر بخوانید

۱۱ گروه فرهنگ نهضت عاشورا در سوگواره تعزیه استان بوشهر روایت می‌کنند

یازدهمین سوگواره تعزیه استان بوشهر به کار خود پایان داد

افروغ افزود: شرکت در سوگواره برای همه گروه‌های شبیه‌خوان در استان آزاد بوده و گروه‌های تعزیه متقاضی شرکت در سوگواره باید فرم تکمیل شده و یک حلقه لوح فشرده با موضوع مورد نظر را تا زمان مقرر به دبیرخانه تحویل دهند.

وی تاکید کرد: هر گروه تعزیه فقط می‌تواند با یک مجلس اعلام شده در فراخوان درخواست حضور در سوگواری را بدهد و حداکثر زمان شبیه‌خوانی ۶۰ دقیقه است. (استفاده از اسب آزاد و به شکل نمادین خواهد بود)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: نتایج بازبینی آثار ارسالی ۱۷ تیر ۱۴۰۳ اعلام و به گروه‌های تعزیه راه‌یافته به دوازدهمین سوگواری پس از اجرا، کمک‌هزینه برای آماده‌سازی گروه پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha