۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85533711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دبیرکل سازمان ملل حملات موشکی روسیه به اوکراین را محکوم کرد

نیویورک – ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد حملات موشکی امروز روسیه به زیر ساخت های مسکونی و غیرنظامی اوکراین را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد حملات موشکی امروز روسیه که به زیرساخت‌های مسکونی و غیرنظامی در شهرهای کی یف، کریوی ریه، دنیپرو و پوکروفسک اوکراین اصابت کرد، به شدت محکوم می‌کند. بنا بر گزارش ها، در این حمله ده ها غیرنظامی از جمله کودکان کشته و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: حوادثی که در آن موشک‌ها به بیمارستان ملی تخصصی کودکان اوخماتدیت در کی یف، بزرگترین مرکز اطفال در اوکراین، و یک مرکز پزشکی دیگر در منطقه دنپروسکی اصابت کرد، تکان دهنده است.

دوجاریک تصریح کرد: حملات علیه غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی در قوانین بشردوستانه بین المللی ممنوع است و هرگونه حمله به این مراکز غیرقابل قبول است و باید فورا پایان یابد.

او افزود: دبیر کل سازمان ملل متحد به خانواده های همه قربانیان صمیمانه تسلیت می گوید و برای مجروحان آرزوی بهبودی دارد.

ولودیمیر رئیس جمهور اوکراین در دیدار با دونالد تاسک نخست وزیر لهستان متعهد شد که کشورش موشک‌ها و پهپادهای روسیه در حریم هوایی مشترک با اوکراین را سرنگون کند.

زلنسکی در این دیدار که به امضای قرارداد همکاری‌های نظامی و امنیتی بین دو کشور منجر شد، متعهد شد که موشک و پهپادهای روسیه در حریم هوایی مشترک با لهستان را سرنگون کند.

زلنسکی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از توافق امنیتی دو کشور خبر داد و گفت سند همکاری‌های نظامی دو کشور شامل آموزش یک واحد نظامی داوطلب از سربازان اوکراینی در خاک لهستان می‌شود.

روز سه‌شنبه کشورهای عضو ناتو در واشنگتن گردهم می‌آیند جایی که انتظار می‌رود کشورهای عضو روش‌های ارائه کمک‌های امنیتی بلندمدت و آموزش نظامی به اوکراین را بررسی کنند. آندری دودا رئیس جمهور لهستان در نشست ناتو، حضور خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha