۹۴ درصد روستاهای استان قزوین دارای شبکه گاز خانگی است/ گازرسانی به ۶۹ روستای دیگر

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: عملیات گازرسانی به ۶۲ روستا با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ادامه دارد و طرح مطالعاتی هفت روستای دیگر این استان عملیاتی شده است.

علی حجتی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: تا پیش از دولت سیزدهم ۵۵۹ روستای استان از گاز طبیعی بهره‌مند بودند که با اجرای عملیات گازرسانی به ۱۰۶ روستا، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز به ۶۶۵ روستا رسیده و ۹۴ درصد روستاییان استان از این نعمت خدادادی بهره مند هستند.

وی از اجرای یک هزار و ۱۰۴ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در استان طی سه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: ۴۶۰ کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری طی سال گذشته به انجام رسید که این میزان حدود ۲ برابر سال های گذشته بود که توانست سطح شبکه‌گذاری در استان را به هشت هزار و ۳۷۴ کیلومتر برساند.

حجتی‌پور به ۴۷ هزار و ۷۱۳ مشترک جدید گاز استان قزوین طی سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: حدود ۱۷ هزار مشترک تنها مربوط به سال گذشته بود و در حال حاضر نیز تعداد مشترکان بهره مند از گاز طبیعی در استان قزوین ۴۹۳ مشترک است.

به گفته این مسوول، براساس مصوبه ابلاغی در حوزه اجرای عملیات لوله‌کشی رایگان گاز منزل، برای ۷۲۷ مددجوی استان با ۴۳ میلیارد و ۶۲ میلیون ریال گاز کشی رایگان صورت گرفت و تاکنون نیز برای ۶ هزار و ۹۰۰ مددجوی استان گازکشی رایگان از سوی این شرکت به انجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۹۰۴ واحد صنعتی استان از نعمت گاز بهره مند بود که تنها ۲۰۶ واحد طی سال گذشته گازدار شده اند، افزود: بهینه سازی یک هزار و ۱۵۹ واحد موتورخانه با ۲۰۷ میلیارد ریال اعتبار در راستای پیشگیری از هدررفت گاز انجام شده که یکی از دستاوردهای مهم دولت در حوزه مصرف بهینه انرژی محسوب می‌شود.

حجتی پور، عملیات گازرسانی به شهرک های نودهک و عظیمیه، شهرک صنعتی کوهین و اجرای خطوط تقویتی ۲۰ اینچ البرز و قزوین به ترتیب با ۶۷، بیش از ۹۵، بیش از ۲۳۵ و بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار را از مهمترین اقدامات شرکت گاز استان قزوین طی سه سال اخیر برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha