اجرای برنامه ایمنی آب در ۶ شهر و چهار روستای هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، برنامه ایمنی آب را گامی بزرگ در راستای تضمین سلامت آب آشامیدنی دانست و گفت: تاکنون ۶ شهر و چهار روستای این استان در حال اجرای این برنامه هستند و از این تعداد، سه شهر و ۲ روستا موفق به کسب گواهی‌نامه برنامه ایمنی آب شده‌اند.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح ایمنی آب، افزود: در راستای تلاش‌های مستمر برای ارتقای کیفیت آب آشامیدنی، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، برنامه جهانی ایمنی آب ( (Water Safety Plan)، توصیه‌شده توسط سازمان جهانی بهداشت را در دستورکار قرار داده و در حال پیاده‌سازی است.

وی بیان کرد: برنامه یادشده بر مبنای مدیریت ریسک و با رویکرد پیشگیرانه، به منظور شناسایی و کاهش تهدیدهای مرتبط با آب آشامیدنی در تمامی مراحل زنجیره تامین و توزیع آب، از حوضه آبریز تا مصرف‌کننده نهایی، اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار کرد: کمیته فنی متشکل از نمایندگانی از اداره‌کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهادکشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای و دیگر ذینفعان، مسوولیت پیشبرد این برنامه را برعهده دارند.

وی هدف از این کار را همکاری متقابل، شناسایی و پیشگیری از هرگونه تهدید و آلودگی منابع آبی دانست و گفت: با اجرای کامل این برنامه، انتظار می‌رود که کیفیت آب آشامیدنی از مرحله کنترل به تضمین ارتقا پیدا کند و از بروز بحران‌های کیفی به‌طور قابل توجهی پیشگیری شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، کارگروه‌های فنی برنامه ایمنی آب در استان‌ها، وظیفه دارند تا از دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه، اقدامات پیشگیرانه‌ای را مطالبه کنند که به جلوگیری از آلودگی منابع آبی کمک می‌کند.

وی گفت: این اقدامات با هدف افزایش آگاهی مسئولان و تاثیرگذاری بر سلامت شهروندان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha