اعتراف قهرمان نامدار کشتی فرنگی ترکیه‌ به دوپینگ

تهران- ایرنا- رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و المپیک در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی از محرومیت خود در المپیک پاریس خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا کایالپ قهرمان بلند آوزاه کشتی فرنگی ترکیه با انتشار پستی در فضای مجازی از غیبت قطعی خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد. دلیل این غیبت مصرف داروی مشکوک به دوپینگ بوده که تمام فعالیت‌های ورزشی کایالپ را به حالت تعلیق درآورده است.

دارنده یک نقره و ۲ برنز المپیک، ۵ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز پیکارهای جهانی و ۱۲ طلای قهرمانی اروپا در صفحه شخصی خود نوشت: داروهای مسکن را زیر نظر پزشکان متخصص استفاده کردم و هیچ عمل غیر قانونی مرتکب نشدم، اما به دلیل محرومیت قادر به حضور در المپیک پاریس نیستم.

غیبت کایالپ می‌تواند شانس خوبی برای قدرت‌نمایی امین میرزازاده در المپک پاریس باشد.

به این ترتیب جدی‌ترین حریف میرزازاده در پاریس میخائین لوپز کوبایی است. لوپز دارنده چهار طلای المپیک اکنون به دنبال تاریخ‌سازی و کسب پنجمین طلای خود در ادوار مختلف المپیک است.

گفته می‌شود حمزه باکر قهرمان امیدهای جهان جانشین رضا کایالپ خواهد شد. باکر از سال ۲۰۱۸ در کشتنی فعالیت دارد و موفق به کسب عنوان قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان شده است. او سابقه باخت به علی‌اکبر یوسفی را در کارنامه دارد.

اعتراف قهرمان نامدار کشتی فرنگی ترکیه‌ به دوپینگ

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha