۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85534511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار زنجان: خانواده بهترین مأمن سالمندان است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر جایگاه ویژه سالمندان در جامعه و لزوم حفظ کرامت آنها، گفت: بهترین مأمن و محل نگهداری سالمندان در کنار خانواده‌ها و در خانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز سه شنبه در نشست شورای سالمندی استان، افزود:موضوع سالمندی امروزه در حال تبدیل‌ شدن به یکی از مسائل جدی اجتماعی است.

وی اضافه کرد: جامعه ما در حال ورود به دوره سالمندی است و دستگاه های ویژه و خدمات رسان به سالمندان باید طبق تکالیف سند ملی سالمندی را به صورت فرابخشی در دستور کار قرار دهند و نسبت به ارائه خدمات به سالمندان اقدام کنند.

رفیعی با اشاره به آموزه‌های دینی و ارزش های اجتماعی در خصوص جایگاه بزرگان خانواده و سالمندان، گفت: رسانه و صداوسیما در فرهنگسازی تکریم سالمندان در جامعه تاثیر زیادی دارد و می تواند در تبیین جایگاه ویژه این عزیزان و جلب توجه خانواده ها به این موضوع موثر واقع شود.

رفیعی ضمن تاکید بر تحقق اهداف سند ملی سالمندی، توجه به نیازهای جسمی، روحی و معنوی سالمندان را در برنامه ریزی ها، مهم ارزیابی کرد و خواستار رفع نیازهای درمانی سالمندان و زمینه سازی برای ورزش، تفریح و تردد آسان آنها در جامعه شد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر نیازهای فوری و اساسی سالمندان باید آماده مواجهه با شرایط مختلف با توجه به روند جمعیتی باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha