تنور داغ تابستان در مازندران؛ ساری بر مدار ۳۶ درجه

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی و تداوم هوای گرم و شرجی تا چند روز آینده، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

به گزارش خبرنگار، طبق پیش بینی هواشناسی، آسمان مازندران از امروز سه شنبه تا شنبه آینده صاف تا نیمه ابری و با تداوم هوای گرم و شرجی و در ساعات بهدازظهر با افزایش ابر و در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد، رگبار باران و رعد و برق همراه خواهد بود.

هواشناسی با اشاره به افزایش نسبی دما به ویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، پیش بینی کرد که در روزهای جمعه و شنبه اندکی از شدت گرمای هوای استان کاسته شود.

داده های آماری از جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با گرم تر شدن هوا در روزهای آینده، میانگین دمای هوای در مناطق مرکزی و شرقی مازندران از ۳۲ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ۳۴ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و در روزهای جمعه و شنبه نیز با چند درجه کاهش بین ۳۲ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

تنور داغ تابستان در مازندران؛ ساری بر مدار ۳۶ درجه

میانگین دمای هوا در مناطق غربی مازندران نیز از امروز سه شنبه تا روز پنجشنبه به ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و در روزهای جمعه و شنبه نیز با چند درجه کاهش بین ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق این جدول میانگین دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز از ۲۷ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و در روزهای جمعه و شنبه نیز با کاهشی شدن دما به ۲۲ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

تنور داغ تابستان در مازندران؛ ساری بر مدار ۳۶ درجه

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران از امروز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و هوای گرم و شرجی و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر در ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران از روز جمعه تا روز یکشنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری با کاهش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر در ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

تنور داغ تابستان در مازندران؛ ساری بر مدار ۳۶ درجه

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که آمل با ثبت دمای ۳۴.۶ و دلیر چالوس با ۲۲.۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha