۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85534663
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بخشش قاتل پس از ۲۵ سال در دزفول

۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۵
کد خبر: 85534663
بخشش قاتل پس از ۲۵ سال در دزفول

دزفول – ایرنا – سفیر صلح شورای حل اختلاف دزفول گفت: اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و دادگستری دزفول با همت و تلاش جهادگونه خود توانستند با جلب رضایت اولیای دم در قالب پویش "به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم" پس از ۲۵ سال پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کنند.

شیخ علی زبید روز سه شنبه در حاشیه برگزاری آیین صلح و سازش میان خانواده مقتوله و قاتل در دادگستری دزفول، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۲۵ سال پیش پرونده قتل عمد ناشی از اختلافات خانوادگی در دزفول تشکیل و از همان زمان تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان این ۲ خانواده توسط گروه‌های مختلف صلح و سازش دنبال شد.

وی ادامه داد: قاتل اهل لرستان و اولیای دم مقتوله نیز ساکن لرستان بودند که با توجه به وقوع قتل در دزفول و زندانی بودن قاتل در ندامتگاه این شهرستان، بیش از ۴۰۰ نشست توسط گروه‌ها و هیات‌های صلح استان خوزستان و لرستان پیرامون این پرونده برگزار شد که نتیجه بخش نبود.

این چهره مطرح صلح و سازش کشور گفت: یک ماه پیش موضوع در دستور کار جدی قرار گرفت و در این مدت با برگزاری نشست های متعدد و با عنایت الهی، اولیای دم پس از ۲۵ سال و به حرمت ماه محرم و عشق امام حسین(ع) از قصاص قاتل فرزند خود گذشتند.

وی افزود: دزفول علاوه بر اینکه پایتخت مقاومت ایران اسلامی است، پایتخت صلح ایران نیز است که میزان پرونده‌های این شهرستان که به صلح و سازش ختم می شود در کل کشور بی‌نظیر است.

صلح و سازش در پرونده‌های قتل خوزستان طی سال گذشته رشد ۱۲۸ درصدی داشته است. ۲۰۶ فقره پرونده قتل در سال گذشته در استان به صلح و سازش و بخشش ختم شد که این رقم در سال قبل از آن ۹۰ مورد بود.

یکهزار و ۴۷۲ نفر صلح یار در استان خوزستان به دستگاه قضا برای حل و فصل پرونده‌های قضایی کمک می‌کنند که در بخش‌های مختلفی از جمله اصناف، آموزش و پرورش و یا ادارات فعال هستند.

۱۴ شعبه تخصصی حل اختلاف از جمله آنها می‌توان به شعب تخصصی کشاورزی، زندان‌ها، اصناف، اوقاف و یا خانه مطبوعات در استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha