۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85534666
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

برداشت هفت هزار و ۴۰۰ تن گیلاس و آلبالو از باغات بروجرد

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: هفت هزار و ۴۰۰ تن گیلاس و آلبالو از سطح یک‌ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات بروجرد برداشت می‌شود.

جواد گودرزی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بروجرد در تولید گیلاس و آلبالو رتبه نخست را در استان دارد و هر ساله بخش قابل توجهی از محصول تولیدی این شهرستان به شهرهای مختلف استان و کشور ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه ۲۰ هکتار به سطح باغات گیلاس بروجرد افزوده شده است، افزود: سطح باغات گیلاس در بروجرد اکنون ۸۴۸ هکتار است و امسال نیز پیش بینی شده بیش از پنج هزار و ۵۴۲ تن گیلاس برداشت شود که تولید این میوه نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: همچنین سطح باغات آلبالو ۳۵۵ هکتار است که از این میزان باغات امسال یک‌هزار و ۸۷۲ تن آلبالو درجه یک تولید می‌شود امسال نیز میزان تولید آلبالو نسبت به سال قبل ۱۱۲ تن افزایش دارد.
گودرزی با اشاره به اینکه بروجرد قطب تولید این ۲ محصول در استان محسوب می شود، اضافه کرد: کیفیت این محصولات بسیار ممتاز است.
وی همچنین از برداشت ۲۰ هزار تن گندم در بروجرد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار گندم در این شهرستان تولید شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha