دانشمند چینی برنده جایزه جهانی انرژی ۲۰۲۴ شد

مسکو- ایرنا- دبیرخانه مجمع بین‌المللی انرژی به مرکزیت روسیه، مینگ‌گائو اویانگ استاد دانشگاه تسینگ‌هوا از کشور چین را به عنوان برنده این جایزه در سال جاری میلادی معرفی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی بریکس، مراسم معرفی برندگان این جایزه در ولگوگراد روسیه با حضور رائه کو اون چانگ برنده جایزه صلح نوبل و همچنین اعضای کمیته جایزه بین المللی جایزه جهانی انرژی ویلیام بیون (سنگاپور)، لی شیائو (چین)، دیمیتری بسارابوف (آفریقای جنوبی) و سرگئی بریلف رئیس دبیرخانه این جایزه برگزار شد.

در این آیین اعلام شد که مینگ‌گائو اویانگ استاد دانشگاه تسینگ‌هوا چین، راهکاری جدید برای حل مشکلات فنی مرتبط با دوام سلول‌های سوختی هیدروژنی و ایمنی باتری‌های لیتیوم یونی ارائه کرده است.
همچنین در این مراسم اعلام شد که الکساندر میخائیلویچ مدیر علمی انستیتوی مهندسی نیرو آکادمی ملی علوم بلاروس، دیپلم افتخار این جایزه به دلیل سهم برجسته در پیشبرد علمی توسعه انرژی هسته ای در این کشور را دریافت خواهد کرد.

سرگئی بریلف، رئیس مجمع بین‌المللی انرژی روسیه نیز در این آیین گفت:‌ این انجمن با هدف بهبود کارایی منابع انرژی موجود و استفاده از منابع جدید، بزرگترین دانشمندان را از سراسر جهان گردهم آورده است.
بنا بر این گزارش، برندگان جایزه توسط کمیته بین المللی متشکل از دانشمندان ۱۳ کشور از جمله بولیوی، چین، هند، امارات متحده عربی، روسیه و آفریقای جنوبی انتخاب شدند.
جوایز برندگان به طور سنتی در چارچوب مجمع بین المللی "هفته انرژی روسیه" که از ۲۶ تا ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴ (پنجم تا هفتم مهرماه ۱۴۰۳) در مسکو برگزار می شود، اهدا خواهند شد.

پیش از این، مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه، جایزه جهانی انرژی سال ۲۰۲۳ را به دو مخترع از کشور چین اهدا کرده بود؛ در این آیین اعلام شد که اختراعات این دانشمندان می‌تواند چشم‌انداز تولید انرژی در جهان را تغییر دهد. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha