۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85534836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند: نارندرا مودی و ولادیمیر پوتین در مورد همکاری های دفاعی گفت و گو کردند

تهران-ایرنا- وینای کواترا معاون اول وزیر امور خارجه هند در یک نشست خبری در دهلی نو گفت، نارندرا مودی، نخست وزیر هند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد گسترش همکاری های دفاعی از جمله تولید انواع جدید تجهیزات نظامی گفتگو کردند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "تاس", به گفته این مقام ارشد دولت هند، روسیه و هند چندین نمونه خوب از تولید مشترک در حوزه دفاعی دارند.

وی خاطرنشان کرد: رهبران دو کشور علاقه زیادی به توسعه این تولید و افزودن انواع جدید تجهیزات نظامی، سکوهای جدید دارند که می تواند در پروژه های موفق تولید مشترک روسیه و هند گنجانده شود.

به گزارش ایرنا,ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه در کاخ بزرگ کرملین با نارندرا مودی نخست وزیر هند که در نخستین سفر خارجی خود پس از پیروزی مجدد در انتخابات پارلمانی این کشور به مسکو سفر کرده است، به صورت رسمی دیدار و مذاکره کرد.

دو کشور در سال ۲۰۱۵ قرارداد بستند که به طور مشترک هلیکوپترهای Kamov Ka-۲۲۶T را در هند بسازند و ۲۰۰ هلیکوپتر برای نیروهای دفاعی هند بفرستند.

در عوض، در سال ۲۰۲۲، هند شروع به برنامه ریزی برای هلیکوپترهای جنگی ساخت شرکت دولتی هندوستان هوانوردی با مسئولیت محدود (HIAE.NS) کرد.

تسلیحات، از تانک های دوره شوروی یا روسی گرفته تا ناو هواپیمابر و سامانه های موشکی زمین به هوا، بیش از ۶۰ درصد از سخت افزار نظامی هند را تشکیل می دهند.

مقامات گفتند: دهلی نو به لوازم یدکی روسی برای نگهداری و تعمیر آنها برای نزدیک به دو دهه نیاز دارد.

آنها به طور مشترک موشک کروز براهموس (BrahMos) را می سازند و قصد دارند تفنگ های AK-۲۰۳ را در هند تولید کنند.

اما در گمانه زنی ها ناتوانی روسیه در انجام تعهدات خود پیش‌بینی نشده بود.

دو مقام نظامی هند گفتند: بیش از یک سال تاخیر در تحویل قطعات سیستم دفاع هوایی روسیه که هند در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۵ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار خریداری کرد، وجود داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha