۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85534849
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

روسیه: شلیک موشک به بیمارستان کی یف با استفاده از سیستم موشکی نروژ بوده است

تهران-ایرنا- واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: موشکی که به بیمارستان کودکان در کی یف اصابت کرد به احتمال زیاد از سیستم دفاع هوایی که توسط نروژ تامین شده بود، شلیک شده است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "خبرگزاری تاس", وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین که به درخواست کشورهای غربی تشکیل شد، گفت: ما منتظر واکنش دولت نروژ هستیم که ظاهراً این سیستم موشکی را در اختیار دولت زلنسکی قرار داده است.

نبنزیا، همچنین گفت: شواهدی وجود دارند که نشان می دهند موشک پدافند اوکراینی که بر روی بیمارستانی در کی یف سقوط کرد برای رهگیری حمله روسیه به یک هدف نظامی شلیک شده بود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود بیمارستان توسط موشک ساخت غرب مورد اصابت قرار گرفته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که این حادثه موشکی قرار بود به عنوان زمینه ای برای مشارکت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نشست آتی ناتو مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حمله به بیمارستان کودکان در کی یف بار دیگر موضوع نشست دیگری در شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ اوکراین شد که روسیه حمله به این بیمارستان را تکذیب اما اوکراین و حامیانش، مسکو را عامل این فاجعه که قبل از نشست ناتو رخ داد، می دانند.

سرپرست معاونت امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل درباره حمله به بیمارستان کودکان در کی یف اوکراین گفت: حملات عمدی به بیمارستان حفاظت شده جنایت جنگی است و عاملان آن باید پاسخگو باشند.

روسیه فاجعه بیمارستان اصلی کودکان کی‌یف را که در پی اصابت موشک رخ داد، رد و اعلام کرد که سقوط یک موشک پدافند هوایی اوکراین عامل این رخداد بوده است.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد: کرملین قاطعانه اتهامات مربوط به حمله روسیه به بیمارستانی در کی‌یف را رد می کند.
دیمیتری پسکوف افزود:‌ ما همچنان اصرار داریم: ما به اهداف غیرنظامی حمله نمی کنیم و حملات نیروهای مسلح روسیه به زیرساخت‌های کلیدی و اهداف نظامی که به نوعی با توانمندی نظامی اوکراین مرتبط هستند، صورت می‌گیرد.
وی، توجه همگان را به بیانیه وزارت دفاع روسیه جلب کرد که این وزارتخانه طی آن به طور مطلق حمله به اهداف غیرنظامی را رد و بیان می‌کند که سقوط یک موشک پدافند هوایی اوکراین عامل این حادثه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha