بهره‌برداری از فاز اول پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران 

اراک - ایرنا - فاز اول پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری برق در شرکت آلومینیوم ایران روز چهارشنبه با حضور سهامداران، اعضای هیات مدیره ایرالکو و مسئولان محلی، بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست مدیرعامل و رئیس هیات مدیره ایرالکو در این آیین گفت: شرکت آلومینیوم ایران در راستای تامین برق داخلی کارخانه، تولید انرژی پاک، صیانت و اهتمام به حفظ محیط زیست، توسعه زیر ساخت‌های صنعتی و کمک به ناترازی برق در کشور اقدام به ساخت مولد اضطراری تولید برق با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۶ میلیون یورو کرده است.

«مهدی متولیان» افزود: در چند سال گذشته با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق، در روزهای گرم سال اختلال در تولید در صنایع مختلف و به ویژه در صنعت آلومینیوم مصرف بالای انرژی رخ داده که با در نظر گرفتن این موضوع، شرکت آلومینیوم ایران مجبور به کاهش بار در سال‌های اخیر شد که به تبع آن خسارات زیادی هم متحمل شد.

وی بیان کرد: در همین راستا با پیگیری و حمایت‌های همه جانبه سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره شرکت آلومینیوم ایران اقدامات موثر برای برون رفت از این مشکلات و توسعه زیرساخت‌های شرکت صورت گرفت که ساخت مولد اضطراری با ظرفیت ۸۰ مگاوات در داخل شرکت با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۶ میلیون یورو و ایجاد نیروگاه خورشیدی ۱۱۰ مگاواتی در راستای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر و حفظ محیط زیست انجام شد.

سرپرست مدیرعامل و رئیس هیات مدیره ایرالکو، گفت: ضرورت تجهیز صنایع در خود تامینی برق و انرژی مورد نیاز بر اساس مصوبه هیات وزیران حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر هم گفت: مسئولان و مدیران ایرالکو با اتخاذ تصمیم مناسب و راهبردی در ساخت و راه‌اندازی مولد اضطراری برق در کارخانه، به بهبود ناترازی انرژی در شهر اراک و استان مرکزی کمک می‌کند.

«مجتبی داودآبادی» افزود: این روزها در شرایطی هستیم که کشور گرمترین روزهای خود را تجربه می‌کند و مصرف برق به حداکثر خود رسیده است و شرکت آلومینیوم ایران به عنوان یکی از بزرگترین مشترکین برق استان مرکزی، با دیماند ۳۴۰ مگاوات نقش موثر و قابل توجهی در صنعت استراتژیک آلومینیوم کشور ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: به دلیل ناترازی در تولید و مصرف برق در ایام گرم سال و بویژه فصل تابستان به صنایع مختلف مبنی بر همکاری در زمینه مدیریت بار، الزام فراوان شده است که در همین راستا مسئولان ایرالکو با دوراندیشی و اتخاذ تصمیم مناسب و راهبردی اقدام به ساخت و راه‌اندازی مولد اضطراری برق در کارخانه کردند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر گفت: ۲ مولد اضطراری با ظرفیت اسمی ۲۵ مگاواتی این شرکت بهره‌برداری شد که در مجموع حدود ۳۴ مگاوات تولید برق خواهند داشت و همچنین واگذاری زمین برای ایجاد نیروگاه خورشیدی ایرالکو، کمک مهمی به حفظ تولید در ایرالکو دارد.

همچنین در این آیین ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی برای ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو واگذار شد.

شرکت آلومینیوم ایران به عنوان صنعت مادرتخصصی در تولید انواع شمش‌های آلومینیوم فعالیت دارد که در ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۱ فعالیت خود را آغاز کرد.

این شرکت در زمینی به مساحت ۲۳۲ هکتار عرصه کارگاهی در کیلومتر ۵ جاده اراک تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha