۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85534936
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تولید افزون بر ۲ میلیون اصله نهال در خراسان‌شمالی هدفگذاری شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سالجاری برای استان هدف گذاری شد.

شهرام عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تولید ۲ میلیون اصله نهال در بخش دولتی و مابقی بخش خصوصی است که با مشارکت شرکت آلومینای جاجرم انجام خواهد شد.

وی افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از ۱۱ آذرماه سال گذشته در این استان شروع شد که تاکنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار اصله نهال در نهالستان بجنورد، ۵۰۰ هزار در جاجرم و ۱۱۰ هزار اصله نهال در دشت گرمه تولید شده است.

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ادامه داد: تامین نهال مورد نیاز نهالستان های استان، توسعه فضای سبز، زراعت چوب، توسعه شهری، احیا و توسعه بخش جنگل و روستایی از اهداف اجرای این طرح توسط بخش دولتی است.

عسگری گفت: کاشت ۷۰۰ هزار اصله با مشارکت آلومینای جاجرم با هدف تولید نهال بیابانی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به احیای دشت گرمه تاکید کرد: کاشت نهال های پسته، سنجد و بادام تولیدات اقتصادی است و با انجام تعهدات دیگر نهال شهرستان های اسفراین، گرمه و بام و صفی آباد تامین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پویش «کاشت یک میلیارد درخت» از سال گذشته در سراسر کشور آغاز شده است؛ این پویش یک طرح چهارساله است که در جریان آن سالانه ۲۵۰ میلیون نهال تولید و با همکاری مردم در نقاط مورد نظر کاشته می شود.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان هیرکانی و بقیه ایرانی تورانی است که گونه های ارس، افرا، زالزالک و کرکو را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha