آمریکا برای اسرائیل وقت می‌خرد/ شکار تانک مرکاوا برای رزمندگان مقاومت از گنجشک آسان‌تر است

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب نقش آمریکا در مذاکرات برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه از 9 ماه پیش تاکنون را صرفا خرید وقت برای رژیم صهیونیستی جهت رسیدن به اهدافش و تکمیل کشتار و کوچاندن ملت فلسطین از نوار غزه دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «عبدالباری عطوان» در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به دور جدید مذکرات برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا و به نتیجه نرسیدن دورهای قبلی مذاکرات از 9 ماه پیش تاکنون نوشت: از روز نخست شروع مذاکرات مربوط به آتش بس در نوار غزه برای من مسجل بود که این یک دام است که هدفش وقت کشی و جاسوسی علیه مراکز مقاومت و فرماندهان آن و یافتن راههای مخفی برای رسیدن به مکان نگهداری اسیران صهیونیست با هدف آزاد کردن آنها است. از میانجی گران عرب در قاهره و دوحه نیز به عنوان اهرم فشار و ارعاب علیه فرماندهان گردانهای شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس و سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و دیگر گروههای مقاومت استفاده می‌شود.

این تحلیلگر نوشت: آتش بس برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل اهمیتی ندارد و او به دنبال خروج از نوار غزه نیست. آزادی اسیران صهیونیست نیز برای نتانیاهو مهم نیست و یک قطره اشک هم برای کشته شدن آنها در نوار غزه آن هم به ضرب گلوله خود نظامیان صهیونیست نریخته است. نخست وزیر رژیم اسرائیل از همه ادوات و ابزار کشتار و پاکسازی نژادی خود علیه نوار غزه و گروههای مقاومت استفاده کرده و به دنبال اشغال کامل این منطقه پس از کوچاندن 2 میلیون فلسطینی ساکن آن و سیطره بر منابع و ثروت‌های گازی و موقعیت راهبردی و گردشگری نوار غزه است.

عطوان در ادامه آمریکا را شریک مستقیم رژیم صهیونیستی دانست و آن را بی طرف در مذاکرات برای دستیابی به آتش بس ندانست و تصریح کرد: آمریکا از این مذاکرات برای تحقق اهداف اسرائیل از طریق میانجی گران عرب بهره می‌برد و به هیچ عنوان فشاری به نتانیاهو وارد نمی‌کند و همه تهدیداتش درباره توقف ارسال تسلیحات و جنگ افزارهای نظامی و نیز بمب های سنگین و موشک‌های دقیق به رژیم صهیونیستی دروغ محض و فریبکاری است.

این تحلیلگر با اشاره به سیاست پلید رژیم صهیونیستی در استفاده از سلاح گرسنگی و گرسنه نگه داشتن 2 میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه افزود: "کارشناسان سازمان ملل زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند اما یک کلمه هم از میانجی گران در دوحه و قاهره علیه این حربه اسرائیل نشنیده‌ایم و آنها درب‌های پایتخت خود را به روی هیات های صهیونیستی و آمریکایی برای شرکت در سریال دروغ و نیرنگی به نام مذاکرات نبسته‌اند. ما از مصر و قطر نمی‌خواهیم که نیرو و جنگنده های خود را به غزه روانه کنند تا هفت گذرگاه آن را باز کنند و با زور کمک بفرستند بلکه از آنها می‌خواهیم خدعه ای به نام مذاکرات را تمام کنند."

عطوان در پایان نوشت: رهبران شریف و باهوش مقاومت در نوار غزه، دشمن صهیونیستی را به خوبی می‌شناسند و به آمریکای همدست با رژیم صهیونیستی اعتمادی ندارند و یک میلی‌متر از شروط خود عقب ننشسته‌اند و به مقاومت ادامه می‌دهند و خسارت و تلفات سنگینی به دشمن وارد می‌کنند؛ به طوری که شکار تانک‌های «مرکاوا» ارتش رژیم اسرائیل برای آنها از شکار گنجشک‌ها بر روی درختان باقیمانده در نوار غزه به مراتب آسان‌تر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha