۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85534944
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هدیه‌ای از جنس ارتباطات به ۲۱ هزار خانوار روستایی خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی اکنون از عصر فناوری و ارتباطات بهره مند هستند که از این تعداد ۱۶۷ روستا در قالب ۲۱ هزار خانوار با نگاه عدالت محور شهید جمهور به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

به گزارش ایرنا، این روزها تصور زندگی بدون ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرقابل‌ باور است و دسترسی به اینترنت حتی در مناطق روستایی به یکی از نیازهای اولیه افراد تبدیل شده است.

در واقع دیگر نیازهای اولیه روستاییان در آب، برق، گاز و جاده خلاصه نمی شود و داشتن ارتباطات پایدار و پرسرعت هم ردیف دیگر نیازهای زندگی شده است.

نیازهایی که از نگاه شهید جمهور دور نماند و با این رویکرد که هیچ تفاوتی میان مناطق شهری و روستایی نیست و همه باید به یک اندازه از امکانات بهره‌مند شوند به سوی توسعه ارتباطات روستایی رفت و هدیه ماندگاری برای خراسان شمالی به یادگار گذاشت.

این اقدام ماندگار کار دولت چهاردهم را نیز در حوزه اینترنت روستایی راحت تر کرد و این دولت می تواند بر توسعه سایر بخش های ارتباطی متمرکز شود.

براساس آخرین آمارها ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی از عصر فناوری و ارتباطات بهره مند هستند که از این تعداد ۱۶۷ روستا در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

هدیه‌ای از جنس ارتباطات به ۲۱ هزار خانوار روستایی خراسان‌شمالی

بهره مندی ۱۶۷ روستا از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی می گوید: اکنون ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان شمالی از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند که از این تعداد ۱۶۷ روستا با نصب و ارتقای ۱۰۹ سایت از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

سیدعلی مرتضوی می افزاید: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین شده است.

وی یادآور می شود: تمامی شهرهای استان نیز زیر پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه هستند.

مرتضوی خاطرنشان می کند: توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار، پرسرعت و امن در مناطق روستایی همواره در دستور کار دولت سیزدهم بوده است.

وی ادامه می دهد: رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که جدای از ارتقای پوشش و کیفیت اینترنت در شهرها، برای مناطق روستایی نیز اینترنت پرسرعت و باکیفیت فراهم شود.

تعداد روستا خانوارهای بهره مند از اینترنت احداث سایت ارتقای سایت محل اعتبارات
۱۶۷ ۲۱ هزار ۴۳ ۶۶ خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO)

هدیه‌ای از جنس ارتباطات به ۲۱ هزار خانوار روستایی خراسان‌شمالی

میزان پوشش اینترنت در مرز ۹۷ درصد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی می گوید: میزان پوشش اینترنت پرسرعت سیار در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در دولت سیزدهم به مرز ۹۷ درصد رسید که حدود ۲ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

وی ادامه می دهد: سه درصد باقی‌مانده روستاها نیز جزو مناطق صعب العبوری هستند که بهره مندی آنها از اینترنت پرسرعت نیازمندان اعتبارات است.

مرتضوی با اشاره به بهره برداری از طرح فیبرنوری در ۲۵ شهر استان می گوید: قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) دی ماه سال گذشته در بجنورد میان مخابرات استان و شرکت ارتباطات شاتل و قرارداد اجرای این طرح در سایر شهرها نیز با شهرداری ها به امضا رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی خاطرنشان می کند: ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در دولت سیزدهم از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) سال ۱۴۰۲ در مناطق روستایی استان اجرا شد.

وی ادامه می دهد: افزایش پهنای باند ارتباطی، ایجاد بستر خدمات رسانی تلفن ثابت، ارایه بهتر خدمات الکترونیک دولت و ایجاد اتوبان خدمات ارتباطی در روستاها از اهداف اجرای طرح فیبر نوری روستایی در خراسان شمالی است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با داران بودن یک‌میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت پهن باند ثابت و سیار رتبه ۹ کشور را دارد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha