"یول تاپ" رویدادی برای هدایت شغلی و توانمندسازی جوانان

تبریز - ایرنا - "یول تاپ" رویدادی برای هدایت شغلی و توانمندسازی جوانان است که دومین دوره آن به همت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با همکاری دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در رویداد هدایت تخصصی و توانمندسازی جوانان (یول تاپ ۲) که در دانشگاه تبریر در جریان است، گفت: این رویداد، رویدادی با اجرای مستقیم خود جوانان و برای کسب تجربه، ایده‌پردازی و حل مساله است.

امیر تقی زاده اظهار کرد: این رویداد، شامل اردوهای بازدید از صنایع، ایده پردازی و حل مسئله است و با برقراری این فرصت برابر و توسعه عادلانه درآمدها در استان، شاهد استفاده سایر جوانان در شهرستان ها خواهیم بود.

جوان امروز به مشاغل سنتی علاقه ندارد

مدیر کل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نگاه جوانان امروز به مقوله شغل متفاوت است، گفت: قشر امروزی برای رسیدن به درآمد بالا عجله دارد و به مشاغل سنتی علاقه مند نیست و ترجیح می‌دهد به خلاقیت متکی و یک فریلنسر (آزادکار) باشد.

مجتبی تاجیک اظهار کرد: در معاونت جوانان فرصتی فراهم شده است تا در مشورت با جوانان، موقعیت‌ها و جریان‌های جدید برای اشتغال پیگیری شود.

وی اضافه کرد: مسائل مختلفی به عنوان مساله‌های جوان ایرانی مانند ازدواج، اشتغال، مسکن و مسائل فرهنگی مطرح است اما از منظر سیاستگذاری آن چیزی که به عنوان درگاه تعامل در میان مسائل جوانان مهم تر است، مسأله اشتغال است.

وی اعلام کرد: اداره کل طرح های ملی و فراگیر جوانان ماموریت اصلی خود را اشتغال پذیری جوانان می داند و با جدیت برنامه های خود را از طریق سازمان ها، وزارتخانه ها متولی و تشکل های تخصصی پیگیری می کند.

مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان، گفت: در زیست بوم اشتغال و زنجیره دیدن اشتغال، توجه به حلقه‌های مختلف در کنار هم مهم است.

تاجیک با بیان اینکه، در ابتدا فکر می‌کردیم که گره اصلی استعدادیابی و استعدادسنجی است، افزود: بعد از فعالیت در این زمینه، تجربه نشان داد که زمانی موفق هستیم که این مسیر را متناسب و با هم، یعنی همراه با ارائه تسهیلات، استعدادسنجی و آموزش مهارت انجام دهیم.

"یول تاپ" رویدادی برای هدایت شغلی و توانمندسازی جوانان

تبدیل هنر به ثروت، نخبگی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این رویداد علمی اظهار کرد: کسی که بتواند هنری را به مرحله ظهور و بروز برساند و آن را به ثروت تبدیل کند، نخبه است.

روح الله متفکر آزاد افزود: امروزه مفهوم حکمرانی در دنیا جابجا شده است و دانشگاه‌ها که بر پایه تکنولوژی علمی حرکت می کردند از این مرحله عبور کرده و به این نقطه رسیده اند که چگونه می توانند در مقوله حکمرانی به لحاظ علمی به کشور کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه سال قبل در رویداد یول تاپ ۱ مباحث اندیشکده ها مطرح شد، افزود: با جمع بندی مباحث در برنامه هفتم، اندیشکده ها را نهادینه کرده و مصوبات را از مجلس یازدهم گرفتیم.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مفهوم اشتغال در کشور بازشناسی و باز تولید می‌خواست که اکنون به این مهم نزدیک شده ایم و با یک اکوسیستم اشتغال متفاوت مواجه هستیم که اکوسیستم حوزه دانش و تحصیلات را می‌توان با آن تفسیر کرد.

متفکر آزاد با بیان اینکه بعد از انقلاب تحصیلات دانشگاهی به شدت در کشور افزایش یافت، گفت: آمایش رشته سرزمین در کشور ما در حال شکل گیری است که باعث پیوند این مساله و تحصیلات با اشتغال و ضرورت‌های اجتماعی و فضای منطقه‌ای حوزه اشتغال است.

وی با طرح این سئوال که "اقتصاد دولتی تغییر کرده است، چه باید کرد؟ " افزود: بخشی از این چه باید کرد، به حوزه دولتی و برنامه‌ریزی و مهندسی اقتصاد و مهندسی اشتغال و قانون گذاری درست و اجرای درست برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اندیشکده‌ها در دنیا تجربه شده اند و کار را می‌توانند پیش ببرند، گفت: با توجه به اینکه اندیشکده‌ها جای خود را در حکمرانی ما پیدا می‌کنند، تصمیم سازی‌ها و مقدمات قانونگذاری را فراهم می‌کنند.

متفکرآزاد با اشاره به اینکه بستر اشتغال در دل نوآوری‌ها قرار دارد و فناوری‌هایی از دل این نوآوری‌ها برای بهبود کارهایمان تولید می شود، افزود: دنیای جدید دنیای فرصت‌ها است و زمین‌های بکر اشباع نشده جوانان هستند و به اندازه استعدادی که می‌توان شکوفا کرد، می توان اقتصاد را ساخت.


نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقطه طلایی کشور ما، سرمایه انسانی با تحصیلات خوب است که با اصلاحات جدید، خروجی آن می تواند اتفاقات خوبی در پیرامون ما رقم بزند.

"یول تاپ" رویدادی برای هدایت شغلی و توانمندسازی جوانان


به گزارش ایرنا، رویداد هدایت تخصصی و توانمندسازی با هدف اشتغال جوانان (یول تاپ ۲)، همراه با راهبری خبرگان صنعتی استانی و بازدیدهای میدانی از صنایع کشور از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

یول تاپ اصطلاحی ترکی به معنی راهیاب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha