۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85534953
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پوشش ابرها در آسمان زنجان افزایش می‌یابد

۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۲
کد خبر: 85534953
پوشش ابرها در آسمان زنجان افزایش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است و این شرایط از بعدازظهر با افزایش پوشش ابرها و وزش باد همراه می‌شود.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز سرعت وزش باد در برخی نقاط استان به حد نسبتا شدید می رسد و بارشهای خفیف، محلی و به صورت نقطه ای نیز محتمل است.

وی یادآور شد: سامانه بارشی فعالی طی روزهای آینده برای استان پیش بینی نشده و پدیده غالب جوی استان وزش باد است که اغلب بعدازظهرها به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید.

سلطانی اظهار داشت: تا روز جمعه هفته جاری دمای استان افزایش می یابد و هوای گرمی در استان حاکم می شود اما از اوایل هفته آینده به خصوص روز یکشنبه کاهش می یابد.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۲۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و ادامه داد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۹ و ۳۳ درجه،‌ خرمدره ۲۰ و ۳۳ درجه، آب‌بر ۲۵ و ۳۶ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۱۶ و ۳۲ درجه و ماهنشان ۲۲ و ۳۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha