۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85535065
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

چه کسانی بیشتر در معرض گرمازدگی هستند؟

۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85535065
چه کسانی بیشتر در معرض گرمازدگی هستند؟

گنبدکاووس- ایرنا- معاون فنی مرکز بهداشت گلستان گفت: کودکان، سالمندان و افرادی که زیر نور مستقیم آفتاب کار می‌کنند بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض خطر گرمازدگی به ویژه در فصل تابستان قرار دارند.

دکتر سیدمهدی صداقت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دمای افزون بر ۴۵ درجه‌ای برخی شهرهای گلستان در تابستان اظهار کرد: گرمازدگی یا آفتاب زدگی زمانی رخ می‌دهد که گرمای تولیدشده بدن آنقدر زیاد شود که بدن نتواند خود را خنک کند.

وی تغییر رنگ پوست (ازبرافروختگی تا رنگ پریدگی)، تهوع و استفراغ، سردرد و سرگیجه، ضعف و تپش قلب و حتی گاهی کاهش هوشیاری را از علائم گرمازدگی دانست و از مردم خواست در این روزهای گرم سال تا حد امکان از بیرون رفتن از منزل در ساعات گرم خودداری کنند.

معاون مرکز بهداشت گلستان به مردم توصیه کرد: در صورت بیرون رفتن از منزل در سایه بمانند و هنگام خروج یک بطری آب به همراه داشته باشید و به هیچ وجه (حتی برای زمان کوتاه) کودکان یا سالمندان را در خودروهای پارک شده تنها نگذارند، از انجام فعالیت‌های بدنی شدید و ورزش‌های سخت و سنگین در هوای گرم خودداری و از نوشیدنی‌های کافئین دار مثل قهوه کمتر استفاده کنند چرا که باعث دفع بیشتر آب از بدن می‌شود.

صداقت ادامه داد: به طور مرتب نوشیدن آب یا استفاده از شربت آب لیمو، دوش آب سرد، استفاده از کلاه لبه‌دار پهن و عینک آفتابی هنگام حضور در خارج از منزل، پوشیدن لباس‌های گشاد و روشن از جنس الیاف طبیعی و بیشتر کردن تعداد وعده‌های غذایی و خوردن غذاهای سبک و کم حجم‌تر نسبت به روزهای عادی از جمله راهکارهای خنک نگه داشتن بدن در روزهای گرم است.

وی گفت: مردم ساکن در مناطق شهری و روستایی گلستان هنگام تردد در خیابان در صورت احساس ناخوشی ناشی از موج گرما حتما باید به مکان خنک بروند و برای جبران آب از دست رفته مقداری آب یا آبلیمو بنوشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha