۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85535079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از مزارع خدابنده برداشت می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده از فعالیت ۱۲ مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شرکت‌های تعاونی خبر داد و گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت می‌شود.

اسماعیل کرمی زرندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نیمی از گندم استان زنجان در خدابنده تولید می شود، افزود: در سال زراعی جاری در ۱۵۰ هزار هکتار اراضی دیم و پنج هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی آبی شهرستان خدابنده محصول گندم کشت شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود ۲۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در زمینه زارعت گندم در خدابنده فعالیت دارند.

رییس اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده گفت: امسال ۱۲ مرکز برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت های تعاونی روستایی شهرستان به مباشرت از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان فعال هستند که عملیات خرید تضمینی گندم را انجام می دهند و تا پایان فصل برداشت در خدمت کشاورزان هستند.

کرمی زرندی ادامه داد: مراکز خرید گندم تضمینی در بخش افشار شامل باش قشلاق، گوگرچینک، گرماب، در بخش بزینه رود شامل سیلوی غلات کندو، مرکز خرید تعاونی روستایی کهلا و محمد خلج، در بخش های مرکزی و دوتپه شامل تعاونی تولید روستایی نورآباد، توپقره، دوتپه، نظرقلی، کرسف و پرچین و در بخش سجاسرود شامل تعاونی تولید روستایی مزید آباد است.

وی افزود: قیمت پایه خرید تضمینی گندم با احتساب ۲ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید با افزایش ۲۳ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته مبلغ ۱۷۵ هزار ریال برای هر کیلو تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha