«میان جلگه» رتبه دوم مشارکت در انتخابات خراسان رضوی را کسب کرد

مشهد-ایرنا- فرماندر "میان جلگه" در مرکز خراسان رضوی گفت: مردم این شهرستان در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت ۸۸ درصدی را رقم زدند که پس از "طرقبه شاندیز" بالاترین نرخ مشارکت انتخاباتی در خراسان رضوی محسوب می‌‎شود.

حسین عبدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار واجدان شرایط رای دادن در شهرستان میان جلگه ۲۵ هزار نفر بوده که در دور دوم انتخابات ۲۰ هزار و ۵۵۹ برگ تعرفه رای مصرف شده است.

وی گفت: از مجموع آرا ماخوذه پنج هزار و ۱۳۶ نفر به پزشکیان و ۱۵ هزار و ۱۹۵ نفر به جلیلی رای دادند و بقیه آرا نیز باطله بوده است.

فرماندار میان جلگه اظهار کرد: جمعیت این شهرستان ۴۰ هزار نفر است که ۹۶ درصد از این میزان در ۷۸ روستا و آبادی سکونت دارند و بقیه در تنها شهر میان جلگه یعنی عشق آباد ساکن هستند.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت در میان جلگه در همه ادوار انتخابات بالا بوده است، افزود: در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۸۰ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند که در مرحله دوم میزان مشارکت در این شهرستان هشت درصد افزایش داشته است.

عبدی با بیان اینکه الگوی رای دادن در شهرستان میان جلگه متناسب با جامعه روستایی است، بیان کرد: رای گیری در این شهرستان بیشتر از طریق شعب اخذ رای سیار و در مناطق مختلف روستایی صورت گرفته است.

مطابق اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، آرای ماخوذه انتخابات ۱۵ تیرماه در استان، ۲ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۴۵ رای بوده که با احتساب واجدین شرایط، ۵۷.۹۸ درصد از مردم در آن مشارکت داشته اند.

بر این اساس سعید جلیلی یک میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶ رای و مسعود پزشکیان یک میلیون و ۸۰ هزار و ۶۷۵ رای را کسب کرده اند.

عشق آباد، مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری میان جلگه در ۱۵۰ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha