صابری: فدراسیون درگیر مسائل خودش بود تا برنامه‌ریزی برای سهمیه المپیک

تهران- ایرنا- ملی‌پوش دوومیدانی در ماده پرتاب وزنه گفت: برای کسب سهمیه المپیک به مسابقات برون‌مرزی زیادی نرفتم؛ باید اعزام به مسابقات پرامتیاز را از فروردین ماه شروع می‌کردیم اما این اتفاق نیفتاد زیرا فدراسیون درگیر مسائل خودش بود.

مهدی صابری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره دلیل عدم کسب سهمیه المپیک، اظهار داشت: به مسابقات برون مرزی زیادی اعزام نشدم و سرپرست فدراسیون هم تغییر کرد. باید اعزام به مسابقات پرامتیاز را از فروردین ماه شروع می‌کردیم اما این اتفاق نیفتاد زیرا فدراسیون درگیر مسائل خودش بود.

وی افزود: زمانی که حسین مطیعی سرپرست فدراسیون شد، فرصت خیلی کوتاهی بود تا مسابقاتی را پشت سر هم برویم، زیرا در یک‌ماه در چهار مسابقه حساس و امتیازآور شرکت کردم و این موضوع استرس‌زا و خسته کننده بود. هشت ساعت طول کشید تا به کره جنوبی برسیم و پروازهای طولانی و رسیدن به پیک بدنی در این شرایط برای ورزشکار بسیار سخت است.

ملی‌پوش پرتاب وزنه عنوان کرد: از اردیبهشت ماه پژمان معتمدی جلسه‌ای برای المپیکی‌ها گذاشت و فرصتی نداشتم و تمام مسابقات گزینشی المپیک را باید در خرداد ماه می‌رفتیم و همه را رفتیم. من از اسفند ماه شروع کردم به دعوت نامه گرفتن و فدراسیون باید کارهای ما را پیگیری می‌کرد اما درگیر تعویض و جابجایی بود. مهدی مبینی سرپرست فدراسیون هم درگیر مسابقات آسیایی داخل سالن آسیا شده بود. باید کادر مشخصی برای المپیکی‌ها می‌گذاشتند تا به جای آنکه ۲ نماینده در پاریس داشته باشیم، چهار نماینده در بازی‌ها حضور می‌یافتند.

وی ادامه داد: اولین بار است که برای کسب سهمیه تلاش می‌کردم و واقعا پرفشار و سخت بود. تجربه تلخ و شیرینی بود. تا زمانی که به سهمیه نزدیک بودم تجربه شیرینی بود و اگر به ۲ مسابقه خوب می‌رفتم می‌توانستم جبران کنم اما نتوانستم رکوردهایی که می‌خواستم بزنم. تجربه تلخ این بود که ورودی پاریس را نگرفتم. باید در آینده مسابقات خوبی شرکت کنم و برنامه‌ریزی طولانی با مربی دارم تا بتوانم برای بازی‌های داخل سالن آسیا در تایلند (آذر ماه) و قهرمانی آسیا که سال آینده در کره‌جنوبی برگزار می‌شود، آماده شوم.

صابری یادآور شد: خیلی عالی است که احسان حدادی به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد زیرا او از جنس دوومیدانی است و توانسته مدال‌های رنگارنگ المپیک و جهانی و حتی ۵ دوره بازی‌های آسیایی را کسب کند. او خود را ۲۰ سال در اوج آمادگی نگاه داشت. امیدوارم حدادی دوومیدانی را به روزهای اوج خود برگرداند.

وی گفت: امیدوارم بدنشانسی در کسب سهمیه را جبران کنم و در بازی‌های داخل سالن آسیا خوش رنگ‌ترین مدال را کسب کنم.

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۵ تا ۲۱ مرداد سال جاری در پاریس برگزار می‌شود. دوومیدانی ایران تنها با دو سهمیه که در ماده یکصد متر توسط حسن تفتیان و فرزانه فصیحی کسب شده در این بازی‌ها حضور خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha