تظاهرات صهیونیست ها و به ویژه خانواده نظامیان علیه نتانیاهو افزایش یافته است

تهران-ایرنا- معاون بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه نتانیاهو جنگ را به امید بازسازی آینده سیاسی خود ادامه و گسترش داد، گفت: شاهد این هستیم که تظاهرات صهیونیست ها و به خصوص خانواده نظامیان علیه نتانیاهو افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، حسین ریوران معاون بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین صبح امروز چهارشنبه ۲۰ تیر در نشست تخصصی که با محورهای مختلفی چون «احتمال جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان، نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به مسئله فلسطین، جنگ غزه و گفت و گوهای آتش بس و چالش های داخلی رژیم صهیونیستی» برگزار شد و در توضیح وضعیت جنگ و آتش بس در غزه اظهارداشت: رژیم صهیونیستی پس از طوفان الاقصی وارد بحران جدی نظامی شد که این تسری پیدا کرده و بحرانی همه جانبه و به نوعی فروپاشی تبدیل شده است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی با حمله زمینی در پی این بود که اعتبار خود و اعتماد به ارتش خود را بازسازی کند، اما علی رغم همه جنایتی که از سوی این رژیم رقم خورد، جنایات جنگی آنان در غزه دستاوردی نداشت. نتانیاهو حمله به رفح را گزینه نهایی خود می دانست که ممکن بود او را از بحران خارج کند، او به رفح حمله کرد ولی رژیم صهیونیستی با غافلگیری عجیبی روبرو شد.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: مقاومت تاکتیک خود را از رویارویی مستقیم به تله گذاری و حملات چریکی عوض کرد و تلفات رژیم صهیونیستی به صورت جهشی افزایش یافت. تا قبل از رفح آمار تلفات رژیم صهیونیستی پایین بود ولی در حمله رفح تلفات آنان بسیار افزایش یافت.

رویوران بیان داشت: نتانیاهو جنگ را به امید بازسازی آینده سیاسی خود ادامه و گسترش داد و اکنون بحران نتانیاهو و اسرائیل زیاد شده و بحران میان دولت جعلی رژیم و مردم یهودی نیز افزایش یافته است.

وی گفت: ما شاهد این هستیم که تظاهرات صهیونیست ها و به خصوص خانواده نظامیان علیه نتانیاهو افزایش یافته است.

معاون بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: اختلاف بین نتانیاهو به عنوان فرمانده قوای رژیم صهیونیستی و گالانت به عنوان وزیر دفاع شدت یافته و این دو همدیگر را به بی مسئولیتی متهم می‌کنند. تلقی در این رژیم این است که ارتش نمی‌تواند برای دوران طولانی تری در گرداب غزه باقی بماند.

رویوران تاکید کرد: نزدیک به ۹۰۰ افسر در ارتش اسرائیل استعفا داده اند و این نشانگر این است که انسجام ارتش رژیم صهیونیستی دچار مشکل جدی شده است‌. همچنین، در آخرین تظاهرات در تل آویو شعار اصلی علیه جنگ بود و تداوم جنگ در این رژیم از اجماع برخوردار نیست.

وی گفت: در نظر سنجی ها ۶۷ درصد صهیونیست ها این جنگ را جنگ نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و نه جنگ اسرائیل می دانند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: تاکنون اسرائیل زیربار آتش بس نمی‌رفت و اکنون خود به دنبال آتش بس است. جلسه ای در دوحه در حال برگزاری است و تحلیلگران بر این باور هستند که این جدی ترین مذاکرات بر سر آتش بس است.

رویوران بیان کرد: برنز رئیس سیا، رئیس موساد و شاباک و تنی چند دیگر از مقامات رژیم در دوحه حضوردارند، حماس نیز دو شرط خروج رژیم از غزه و آتش بس دائم را خواستار شده است.

معاون بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: اینکه سرنوشت غزه پس از جنگ چگونه باشد نکته مهمی است که بحث های مختلفی از سوی رژیم و فلسطینیان مطرح شد. اکنون رژیم صحبتی از اشغال دائمی و قیمومیت بین المللی و قیمومیت عربی بر غزه نمی کند.

وی ادامه داد: جنگ اکنون خسارات زیادی را به صهیونیست ها وارد ساخته و این رژیم اکنون از جنگ فرسایشی وحشت دارد. اسحاق بریک ژنرال کهنه کار اسرائیلی نیز در این زمینه عنوان داشته که این رژیم بازدارندگی خود را از دست داده است.

رویوران گفت: آمارهای رژیم نشانگر این است بیش از هفتاد درصد منطقه اسبع الجلیل نابود شده و این به صنعت گردشگری این رژیم نیز ضربه وارد ساخته است.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: گالانت وزیر دفاع برخلاف حزب لیکود احضار یهودیان حریدیم به خدمت سربازی را خواستار شد و این ها نشانه هایی از فروپاشی ساختار سیاسی این رژیم است.

وی تصریح کرد: مقاله ۶ ژنرال صهیونیست در نیویورک تایمز علیه جنگ نشانگر فشار ارتش اسرائیل بر آمریکا برای توقف جنگ است. گادی ایزنکوت ژنرال صهیونیست و واضع دکترین ضاحیه که پسرش نیز در این جنگ کشته شد بر سردرگمی ارتش اسرائیل تاکید کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha