۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85535218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولیدات عشایر خراسان جنوبی افزایش یافت

۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85535218
تولیدات عشایر خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال عشایر استان پنج هزار و ۳۰۰ تن محصولات دامی و لبنی تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هفت درصدی دارد.

محمد ابراهیم ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان هزار تن گوشت، سه هزار و ۹۰۰ تن تولید شیر و ۴۰۰ تن پشم و کُرک است.

وی با بیان اینکه میزان تولیدات عشایر استان در سال گذشته ۱۲ هزارو ۶۴۸ تن بوده‌ است، بیان کرد: از این مقدار سه هزار و ۸۲۰ گوشت، هشت هزار و ۳۶۴ تن شیر و ۴۶۴ تن کرک و پشم است.

وی با بیان اینکه همچنین ۶ تن گیاه دارویی در عرصه‌های در اختیار عشایر خراسان جنوبی در سه ماه گذشته برداشت شد، بیان کرد: مساحت سطح زیرکشت گیاهان دارویی زراعی در مناطق عشایری استان ۳۵۵ هکتار و مساحت سطح زیرکشت گیاهان دارویی مرتعی ۲۴ هزار هکتار است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی افزود: آنغوزه، زیره، آویشن، کلپوره و مریم گلی از جمله گیاهان دارویی مرتعی و گل محمدی از جمله گیاهان دارویی زراعی برداشت شده در سه ماهه گذشته در مناطق عشایری خراسان جنوبی بوده است.

ابراهیمی افزود: سال گذشته ۱۴ تن انواع گیاه دارویی زراعی و مرتعی در خراسان جنوبی به همت عشایر استان تولید و برداشت شد.

عشایر خراسان جنوبی ۹۲۱ هزار و ۹۲۸ راس دام را پرورش می‌دهند که از این تعداد ۸۹۴ هزار و ۵۴۱ راس دام سبک و ۲۷ هزار و ۳۸۷ راس دام سنگین هستند.

همچنین ۸۰ درصد عشایر این استان در شهرستان‌های مرزی و نقاط صعب‌العبور مستقر هستند و در مجموع ۱۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی را جامعه عشایری تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha