کمینه دمای شهرکرد در چله تابستان به ۱۰ درجه سانتی‌گراد رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای کمینه شهرکرد در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰ درجه سانتی‌گراد رسید و بر این اساس خنک‌ترین ایستگاه استان و مراکز استان‌های کشور گزارش شد.

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه افزایش دمایی که در تابستان امسال متوجه تمامی استان‌های کشور شده است، در چهارمحال و بختیاری نیز رخ داده و میانگین دمای تیر امسال در استان در مقایسه با سال گذشته ۱.۵(یک و نیم) درجه سانتی‌گراد افزایش داشته اما در مقایسه با بسیاری از استان‌ها شرایط آب و هوایی در استان مطلوب بوده و می‌توان از آن برای رونق گردشگری بهره گرفت.

وی ادامه داد: با این وجود پیش‌بینی می‌شود طی ۲ روز آینده دما در استان افزایش نسبی داشته باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای روزهای آینده پدیده جوی خاصی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود و وزش باد به نسبت شدید سبب انتقال گرد و غبار شکل گرفته از استان‌های مرکزی به استان می‌شود و کیفیت هوا برای ساعاتی کاهش می‌یابد.

نوروزی افزود: گرم‌ترین ایستگاه استان در ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه‌های بازفت، مالخلیفه و لردگان با ۳۸ درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

به گزارش ایرنا، شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در ارتفاع ۲ هزار و ۶۶ متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد که مرتفع‌ترین شهر در بین مراکز استانی است به همین سبب این شهر به بام ایران شهرت یافته است.

این استان سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد. وجود کوه‌های مرتفع و برفگیر همون زردکوه، سبزکوه، هفت‌چشمه، کوه کلار، هزار دره، سفیدکوه، جهانبین و کوه ریگ از عوامل مهم در تعدیل آب و هوا و همچنین به وجود آمدن چشم‌اندازهای زیبای طبیعی و جاذبه‌های مهم گردشگری در این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha