ادارات سمنان فردا پنجشنبه تعطیل شد

سمنان - ایرنا - دستگاه‌های اجرایی استان سمنان به دلیل مدیریت مصرف انرژی روز پنجشنبه (فردا) تعطیل شد؛ پیشنهادی که پیشتر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان برای صرفه‌جویی مطرح کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تعطیلی موقت پنجشنبه‌ها در سمنان، پیشنهادی برای افزایش بهره‌وری انرژی عنوان گزارشی است که خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان بیست و ششم خرداد ۱۴۰۳ مطرح کرد و اکنون این پیشنهاد اجرایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ‌با توجه به پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف انرژی و پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته‌ جاری، برای مدیریت مصرف بهینه انرژی مقرر شد پنجشنبه این هفته (بیست و یکم تیرماه) تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های این استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی تعطیل اعلام شود.

کمال طاهریان افزود: تعطیلی فردا پنجشنبه بیست و یکم تیر ۱۴۰۳ در ستاد مدیریت بحران سمنان تصویب شد و این مصوبه از سوی معاونت توسعه منابع و مدیریت استانداری ابلاغ می‌شود.

ابوذر عرفانی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان نیز در نامه‌ای به فرماندارن، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، شهرداران، رییسان دانشگاه‌ها و بانک‌های استان، تعطیلی فردا (پنجشنبه) را ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، سمنان نخستین استان خشک کشور از لحاظ تامین بارندگی است و بارندگی‌های اخیر نیاز آبی استان را پوشش چندانی نداد، از این رو باید برای تامین منابع پایدار فکر اساسی شود؛ این مطلب را مدیرکل هواشناسی استان ششم خرداد ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز بیست‌وسوم خرداد ماه اخیر در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی سمنان اظهار کرد که این استان طی ۱۸ سال گذشته جزو استان‌های درگیر با خشکسالی بوده و شهروندان همواره با صرفه‌جویی در مصرف، در تامین آب آشامیدنی برای دیگر مشترکان همراهی کردند.

کاهش تردد کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کاهش سوخت مصرفی خودروهای کارکنان دولت و آب مصرفی سازمان‌ها، تطبیق ساعت کار و فعالیت سازمان ها با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بالادستی و جلوگیری از سردرگمی متقاضیان و ارباب رجوع، از دیگر مزایای اجرای طرح تعطیلی موقت پنجشنبه‌هاست.

به اعتقاد کارشناسان تعطیلی موقت پنجشنبه‌ها در سمنان به صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق به میزان ۲۰ تا ۲۵ کیلووات ساعت و صرفه‌جویی دست کم هفت تا ۱۲ درصد میزان آب آشامیدنی به میزان ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز منجر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha