یک همکاری «جاندار» دیگر؛ «یادگار جنوب» و صابر ابری که نمی‌شناسید!

تهران- ایرنا- «یادگار جنوب» به عنوان دومین همکاری مشترک پدرام پورامیری و حسین دوماری پس از «جاندار»، از امروز اکران خود را آغاز کرد. روایتی غیرخطی و عاشقانه که از گریم سنگین صابر ابر تا بازی متفاوت وحید رهبانی در آن، مورد توجه مخاطبان و رسانه‌ها در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر بود.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، سینمای ایران در بین انبوه فیلم‌های کمدی و اجتماعی که از ابتدای سال اکران شده، به درامی نیاز دارد تا درون‌مایه‌های روان‌شناختی و روایت غیرخطی آن دایره مخاطبان این روزهای سینما را کامل‌تر کند و حلقه فیلم های اکران شده را به اندازه اغلب سلیقه ها بازتر سازد. این اتفاق با اکران یادگار جنوب به کارگردانی پدرام پورامیری و حسین دوماری، رقم خواهد خورد.

یادگار جنوب از فیلم های اکران شده در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر بود. تنها فیلمی که به استثنای انیمیشن بچه زرنگ، کارگردانی مشترک داشت و سابقه کارگردانان آن نیز برای مخاطبان آشنا بود. هرچند این دومین فیلم بلند سینمایی پورامیری و دوماری پس از جان‌دار است اما با اقبال بیشتری نسبت به جان‌دار در جشنواره مواجه شد.دوماری و پورامیری بیش از کارگردانی در نوشتن پرکارند و پیش از «یادگار جنوب»، «شنای پروانه» و سریال «یاغی» را نیز به نگارش درآورده بودند

این فیلم در همان سال، در ۱۱ رشته نامزد دریافت جایزه شد و سه جایزه بهترین طراحی لباس، بهترین صدا و دیپلم افتخار برای پژمان جمشیدی را به دست آورد. جان‌دار تنها در بخش بهترین فیلم بخش نگاه نو نامزد شده بود و جایزه ای هم دریافت نکرد.

دوماری و پورامیری بیش از کارگردانی در نوشتن پرکار هستند و پیش از یادگار جنوب، شنای پروانه و سریال یاغی را نیز به نگارش درآورده بودند. آشنایی این دو با محمد کارت از فیلم کوتاه نسبت خونی، که در سال ۹۵ کارگردانی کرده بودند، رقم خورد و به گفته خودشان، همکاری‌های بعدی را به همراه داشت.

یک همکاری «جاندار» دیگر؛ «یادگار جنوب» و صابر ابری که نمی‌شناسید!

با آن‌که سبقه این دو، بیشتر به سمت فیلم هایی در گونه درام متمایل است، اما پورامیری و دوماری کمدی سیاه ما همه با هم هستیم را نیز نوشته اند که در سال ۹۸ اکران شد. همکاری آنها با کمال تبریزی و پربازیگر بودن فیلم، سبب شد این فیلم در آن سال، ۱۰میلیارد تومان فروش داشته باشد و نهمین فیلم پرفروش همان سال لقب بگیرد. دوماری در حال حاضر فیلمبرداری کوکتل مولوتف را به پایان رسانده که ژانری متفاوت با یادگار جنوب دارد و کمدی است. وحید رهبانی در این فیلم، بازی متفاوتی دارد و مخاطبی که او را تابه‌حال در «گاندو»، «مصلحت»، «هناس» و.. با ژانر پلیسی و امنیتی دیده، حالا او را مردی می‌بیند که برای عشق از دست رفته خود، تلاش می‌کند

یادگار جنوب روایتی عاشقانه و غیرخطی دارد و درباره مردی است که در پی نامزد از دست رفته خود، تلاش می‌کند تا دختری دیگر را شبیه او سازد. وحید رهبانی در نقش این مرد، بازی متفاوتی دارد و مخاطبی که او را تابه‌حال در گاندو، مصلحت، هناس و.. با ژانر پلیسی و امنیتی دیده، حالا او را مرد عاشقی می‌بیند که برای عشق از دست رفته خود، تلاش می‌کند.

الناز شاکردوست که در حال حاضر بی‌بدن را روی پرده دارد و بازخوردهای متفاوتی نسبت به این نقش دریافت کرده، در یادگار جنوب و ادامه نقش های پیشین خود در قامت یک معشوقه ظاهر می‌شود و در تقابل مناسبی با رهبانی قرار می‌گیرد.

آنچه نظر منتقدان و مخاطبان جشنواره چهل‌ویکم را جلب کرد، گریم متفاوت و سنگین صابر ابر در این فیلم بود. پژمان جمشیدی نیز بی‌رحمی شخصیت خود را به خوبی به مخاطب منتقل می‌کند. گره‌خوردن فیلم از همان دقایق ابتدایی با نی‌انبان و صدای سوزناک آن و در ادامه لوکیشن هایی در جنوب، حال و هوای فیلم را به تب گرم جنوب ایران گره می‌زند و مخاطب را نیز با آن همراه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha