سوگواره دانش‌آموزی "احلی من العسل" در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- سوگواری جوانان با عنوان "احلی من‌العسل" همزمان با پنجمین روز از ماه محرم به منظور بزرگداشت یاد شهید دشت کربلا حضرت "قاسم بن‌الحسن" با حضور جمعی از دانش‌آموزان عزادار در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: این سوگواره به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌‎پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار شد.

ذوالفقار علیخانی روز پنجشنبه در دوازدهمین دوره سوگواره دانش‌آموزی "احلی من العسل" با اشاره به اینکه این سوگواره به منظور تبیین ارزش‌های والایی که امام حسین (ع) به خاطر آن مبارزه و ایستادگی کردند، برای نسل جوان و نوجوان برگزار شد، افزود: آشنایی جوانان و نوجوانان دانش‌آموز با فلسفه ایثار و شهادت و سیره اهل‌بیت(ع) به خصوص یاران سیدالشهدا (ع)، همه ساله این برنامه به یاد نوجوان شهید کربلا حضرت قاسم‌بن‌الحسن (ع) با حضور دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه اول و دوم برپا شد.

وی گفت: هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی در این سوگواره با راه اندازی دسته‌های سینه‌زنی به اجرای برنامه‌های مختلف پرداختند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در بخش غیر حضوری این سوگواره، پویش رقابتی در قالب‌های داستان نویسی، شعر، پادکست، مداحی نوغلامان، خطابه خوانی، نقاشی، طراحی پوستر، تصویرسازی، نماهنگ، فیلم کوتاه مستند، عکاسی و خوشنویسی از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبارت "احلی من العسل" به معنای "شیرین تر از عسل" پاسخ حضرت قاسم در شب عاشورا به عموی بزرگوارش حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است که پرسیدند "مرگ در نزد تو چگونه است" و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفتند "مرگ در نزد من شیرین تر از عسل است.

امسال چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha