۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85535338
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاد دانشگاه: کم خواب‌ها کم حافظه می‌شوند

۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85535338
استاد دانشگاه: کم خواب‌ها کم حافظه می‌شوند

مشهد-ایرنا-عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسوول بخش علوم اعصاب بالینی بیمارستان امام رضا(ع) گفت: خستگی، خواب آلودگی و کم خوابی باعث کاهش حافظه و افزایش خطا در فعالیت‌های نیازمند تمرکز و هوشیاری متکی بر توان حافظه می‌شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر فریبرز رضایی‌طلب روز چهارشنبه افزود: خواب ناکافی تهدیدی جدی برای سلامت جسم و روان است.

وی با اشاره به اینکه انسان ها یک سوم عمر خود را در خواب به سر می برند و خواب بخش مهمی از زندگی افراد محسوب می شود، بیان کرد: گاهی انسان ها به موضوع مهم خواب بی توجه هستند، در حالیکه عوارض کم خوابی می تواند آسیب جدی به حافظه انسان وارد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: افرادی که مبتلا به بیمارهای مرتبط با خواب مانند «آپنه خواب» هستند و دچار خرخر یا وقفه تنفسی در خواب می شوند، علاوه بر آسیب بر حافظه ممکن است علائمی مثل خواب آلودگی در طول روز، کاهش تمرکز و حافظه، مشکلاتی مثل تشدید فشار خون، ریسک بیشتر سکته های مغزی و قلبی و نیز اختلالات خلقی و افسردگی را تجربه کنند.

دکتر رضایی طلب با تاکید بر اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: رعایت بهداشت خواب نقش مهمی در سلامتی جسمی و روانی افراد دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha