الفتی: روزهای پراسترسی داشتم/ نگاه وزیر به ژیمناستیک متفاوت است

تهران- ایرنا- ژیمناست المپیکی ایران گفت: روزهای پراسترسی بعد از شکایت نماینده استرالیا داشتم که خوشبختانه ختم به خیر شد و تمرینات را از سر گرفتم.

مهدی الفتی تنها نماینده ژیمناستیک ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در گفت‌وگو با ایرنا و در واکنش به حواشی رخ داده در خصوص کسب سهمیه وی، اظهار داشت: سهمیه را در ۴ دوره از مسابقات ورلدکاپ کسب کرده بودم. یک ورزشکار از قاره آمریکا در سال ۲۰۲۳ سهمیه المپیک را کسب کرد ولی چون مسابقاتی که من در آن حاضر بودم در سطح بالاتری قرار داشت اول باید رنکینگ ورلدکاپ مشخص می‌شد تا بعد سایت بسته شود. به همین دلیل منتظر اعلام فدراسیون جهانی ژیمناستیک (FIG) بودم اما ورزشکار استرالیایی از این موضوع مطلع نبود و به همین دلیل از من شکایت کرد.

وی افزود: یک هفته‌ای درگیر این موضوع و جلسات دادگاه بودیم که در نهایت FIG ‌تائید کرد که سهمیه من درست است و ورزشکاری که در سال ۲۰۲۳ سهمیه گرفته بود، برای او محاسبه نخواهد شد. حدود یک ماه بود که من از این موضوع اطلاعی نداشتم و خدا را شکر فدراسیون من را درگیر موضوع نکرد هرچند در یک هفته پایانی مجبور به شرکت در جلسات بودم و تا همین دوشنبه تمرین نمی‌کردم و استرس داشتم. خدا را شکر این موضوع ختم به خیر شد و اکنون تمرینات را از سر گرفته‌ام.

الفتی: روزهای پراسترسی داشتم/ نگاه وزیر به ژیمناستیک متفاوت است

ملی‌پوش ژیمناستیک ایران درباره سطح تمرینات و میزان آمادگی خود عنوان کرد: حدود دوماهی است در اردو هستم و هر روز سطح آمادگی من بیشتر می‌شود. به نظرم به مربی خارجی احتیاجی نیست. مربی کنونی ما بالای ۲۰ مدال آسیایی و جهانی دارد و سهمیه المپیک را نیز کسب کرده است. فدراسیون نیز مدت‌ها بلاتکلیف بود اما با حضور زهرا اینچه‌درگاهی شرایط ما بهتر شده است.

الفتی در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در المپیک نگرانی ندارد؟ گفت: نگرانی که وجود دارد، اما در بازی‌های آسیایی نیز همین موضوع بود و ما تجربه‌ای نداشتیم ولی می‌رویم و کار خود را انجام می‌دهیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. در سال ۲۰۱۸ سهیمه المپیک جوانان در آرژانتین را کسب کردم. متاسفانه در مسابقات آسیایی دچار مصدومیت شدم و فرد دیگری جای من اعزام شد. بعد از این موضوع انگیزه نداشتم و به مدت یک سال تمرین نکردم.

وی در مورد انتظار خود بعد از حضور در المپیک اظهار داشت: اولین کاری که دوست دارم انجام دهم احداث یک خانه ژیمناستیک در استان گلستان است تا بتوانم استعدادهای زیادی را کشف و پرورش دهم و اینکه کمپ‌های تیم ملی را بازسازی و درست کنند که قهرمانان دغدغه نداشته باشند و بتوانند بهترین باشند. ژیمناستیک از رشته‌های پایه است و می‌تواند به سایر رشته‌ها کمک کند.

ملی‌پوش ژیمناستیک ایران در خصوص دیدار با وزیر ورزش بیان کرد: نگاه‌ها به ژیمناستیک درست نبود و همیشه می‌گفتند این ورزش پایه است و مدال نمی‌آورد ولی وزیر ورزش گفت که در مسابقات آسیایی باید یک تیم اعزام شود و این باعث شد ما در این مسابقات بدرخشیم و مدال کسب کنیم و نگاه وی به این رشته ویژه است و کمتر کسی چنین نگاهی را به رشته ما داشته است.

الفتی در واکنش به حواشی رخ داده در استان گلستان بیان کرد: اتفاق خاصی نیست ولی اگر این اتفاقات تمام نشود به طور حتم ما را خیلی درگیر می‌کند. البته به نظرم چیز خاصی نیست که بخواهد من را درگیر کند تا در آستانه المپیک تحت تاثیر قرار بگیرم.

وی در خصوص پیش‌بینی‌اش از عملکردش در المپیک، گفت: قطعا هر ورزشکاری یک هدف دارد و من نیز این چنین هستم و به مدال المپیک فکر می‌کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha