۲ هزار و ۸۸۰ فقره وام به مستمری بگیران تامین اجتماعی خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار و ۸۸۰ فقره وام قرض‌الحسنه به جامعه هدف مستمری بگیران تامین اجتماعی استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حسین فراتی روز چهارشنبه در دیدار مدیران تامین اجتماعی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت هفته تامین اجتماعی (۲۵ تیرماه) افزود: سال گذشته هزار و ۲۷۰ فقره وام ۲۰۰ میلیون ریالی و امسال ۲۳۰ فقره وام ۳۰۰ میلیون ریالی به مستمری بگیران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۵۱ درصد جمعیت استان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۹ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند که با احتساب افراد تبعی ۳۸۰ هزار نفر می شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان را ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعداد افراد بیمه شده سال ۱۴۰۲ به نسبت سال قبل رشد ۴.۷ صدم درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان را بانوان تشکیل می دهند تصریح کرد: در پرداخت مستمری به مستمری بگیران اعم از بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان سال گذشته ۲۷ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال پرداخت شد که بیش از ۵۴ درصد به نسبت سال ۱۴۰۱ ارتقا داشت.

فراتی عنوان کرد: همچنین سه ماه نخست امسال حدود ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال حقوق و مستمری پرداخت شد و مجموع تعهدات کوتاه مدت اعم از دستمزد ایام بارداری و سایر بیش از هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم که از حمایت ویژه رئیس جمهور نیز برخوردار بود طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بود که دانشجویان و زنان خانه‌دار را می توان بیمه کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هوشمندسازی پرداخت حق بیمه از مدت‌ها مطرح بود و علیرغم اینکه اقدامات خوبی هم انجام شد اما از دی ماه سال گذشته در استان به عنوان پیشتازترین اقدام اتفاق افتاد.

وی افزود: پرداخت به موقع حق بیمه یکی از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری در سیاست های کلی است که می تواند بسیار راهگشا باشد.

فراتی بیان کرد: اکنون بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ کارگاه فعال تولیدی از طرح هوشمندسازی استفاده می کنند و بیش از هزار و ۱۰۰ کارگاه در ۲ سال اخیر در استان شناسایی و به مجموعه اضافه شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح متناسب سازی حقوق مستمری بگیران عنوان کرد: هفته گذشته علی الحساب ۳۰ میلیون ریال به حساب تمامی مستمری بگیران واریز شد، شروع کار از انتهای دولت سیزدهم رقم خورد و امید است ادامه یابد.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق عدالت بخشی در جامعه به خصوص در بدنه اقشار آسیب پذیر، توسعه پوشش بیمه ای را به عنوان یک نیاز همیشه باید مدنظر قرار دهد.

فراتی ادامه داد: تحقق عدالت و ارائه خدمات مگر با داشتن تامین اجتماعی قوی، پایدار، چابک و سربلند محقق نخواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه پوشش بیمه ای و بیمه پایدار برای اقشار مختلف جامعه گفت: سیاست های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ در ۹ بند ابلاغ شد که بسیار راهگشا است اگر به این سیاست ها توجه شود شاهد تامین اجتماعی بسیار قوی و تاثیرگذار در تمامی سطوح پوشش بیمه ای در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: تحقق آرمان عدالت، داشتن تامین اجتماعی پایدار، پایداری در مسیر تحقق سیاست های کلی، داشتن تامین اجتماعی کارآمد، حامی کارآفرین و در بستر جهش تولید و مشارکت مردمی، ایجاد تحول و تحقق عدالت و ارتقای اعتماد از جمله این سیاست‌ها است.

فراتی با تاکید بر اینکه یکی از شاخص های بسیار مهم و تاثیرگذار تامین اجتماعی اعتبار آن در بدنه جامعه هدف و مردم است تصریح کرد: این اعتبار نتیجه اعتماد مردم به سازمان است چون خدمات از بدو تولد تا بعد از مرگ برای هر بیمه شده ارایه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha