۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85535373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی بی‌سابقه در کره‌جنوبی دست‌کم ۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- بارندگی بی‌سابقه در کره‌جنوبی که به گفته یک آژانس هواشناسی هر ۲۰۰ سال یک بار مشاهده می‌شود، دست‌کم جان پنج نفر را در این کشور گرفت.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ امروز چهارشنبه به نقل از مقام‌های کره جنوبی گزارش داد که باران‌های سیل آسای بی‌سابقه، مناطق جنوبی کشور را فرا گرفته که دست‌کم پنج کشته بر جای گذاشته و منجر به تخلیه هزاران نفر شده است.

بخش‌هایی از استان جئولا شمالی از اوایل صبح امروز بارندگی‌های بی سابقه‌ای را تجربه کردند. در شهر گونسان، در ۱۷۸ کیلومتری جنوب سئول، در یک بازه زمانی یک ساعته ۱۳۱.۷ میلی‌متر باران بارید که شدیدترین بارندگی ساعتی ثبت شده در سراسر کره جنوبی را رقم زد.

بارش باران در بازه یک ساعته ثبت شده بیش از ۱۰ درصد از میانگین بارندگی سالانه یک‌هزار و ۲۴۶ میلی متری این شهر را تشکیل می‌دهد. یکی از مقام‌های آژانس هواشناسی کره جنوبی گفت: شدت بارندگی در حدی بود که در حدود ۲۰۰ سال یک بار مشاهده می‌شود.

روستای همنا که یک منطقه در شرق گونسان است، ۱۲۵.۵ میلی‌متر بارندگی در یک ساعت را ثبت کرد؛ در حالی که سایر شهرهای منطقه نیز بین ۱۰۴.۵ میلی‌متر تا ۲۵۵ میلی‌متر بین نیمه‌شب تا ساعت ۶ صبح را تجربه کردند.

باران سیل آسای شدید بخش‌هایی از استان چونگچانگ جنوبی را نیز درنوردید و سئوچئون در ۱۶۶ کیلومتری جنوب سئول، ۱۱۱.۵ میلی‌متر بارندگی در ساعت را در یک نقطه در اوایل صبح ثبت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha