خدمات تعاونی‌های عشایری باید به دست عشایر واقعی برسد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امور عشایر ایران، بر ارائه خدمات تعاونی‌های عشایری به عشایر واقعی کشور تاکید کرد و گفت: دستگاه ناظر بر فعالیت‌ها و خدمات تعاونی‌های عشایری، امور عشایر استان‌ها هستند و سازمان نیز حمایت لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، شایان نادری افزود: موضوع سرشماری جامعه عشایری و اختلافات آماری در این خصوص باید یک بار برای همیشه برطرف شود تا خدماتی که توسط تعاونی‌های عشایری و امور عشایر استان‌ها ارائه می‌شود به دست عشایر واقعی برسد.

وی با اشاره به اختلاف آمار عشایر در سامانه سرشماری مرکز آمار ایران و آمار عشایر عضو تعاونی‌های عشایری، گفت: باید پیگیری شود تا این اختلاف در آمار هرچه سریع‌تر برطرف و کسانی که عشایر نیستند ولی نام آنان در سامانه سرشماری ثبتی مبنایی ثبت شده، حذف شوند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: در یکی از استان‌ها اختلاف ۴۰ هزار نفری بین آمار سرشماری ثبتی مبنایی و تعاونی‌های عشایری در خصوص جمعت عشایری وجود دارد که این به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و باید با نظارت امور عشایر استان‌ها آمار عشایر واقعی احصا شود.

نادری گفت: دستگاه ناظر بر فعالیت و خدمات تعاونی‌های عشایری، امور عشایر استان‌ها است و سازمان نیز حمایت لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha