احداث ۲۲۵ مدرسه و فضای آموزشی در استان کرمانشاه طی سه سال اخیر

کرمانشاه- ایرنا- توجه به آموزش و پرورش و زیر ساخت‌های آن از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم است به طوریکه در مدت حدود سه سال فعالیت دولت سیزدهم؛ ۲۲۵ مدرسه، فضای آموزشی و ورزشی با ۶۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه ساخته شده و همچنین پروژه‌های زیادی هم در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا؛ «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که در طول ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی به مردم ایران؛ نزدیک هفت هزار مدرسه یعنی روزی هشت مدرسه در کشور ساخته شده و برای نزدیک به ۲۲۶ هزار معلم ردیف استخدامی ایجاد شد که سهم استان کرمانشاه ۲۲۵ مدرسه و فضای آموزشی و ورزشی است.

اگرچه طول عمر دولت سیزدهم با شهادت آیت الله رئیسی کوتاه و در حد ۳۳ ماه بود اما به اذعان همه در این مدت کارها و اقدامات ماندگاری در سطح کشور و به خصوص استانهای کمتربرخوردار انجام شد و امید می رود با انتخاب دکتر پزشکیان و شروع به کار دولت چهاردهم، روند خدمات رسانی در کشور همچنان با سرعت ادامه یابد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، ۳۰ هزار فرهنگی بازنشسته و ۲۶ هزار معلم است که هم‌اکنون در سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس مشغول تدریس و تحصیل هستند.

براساس آمارهای رسمی نزدیک به ۲۷۳ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه بی‌سواد مطلق هستند.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه اکنون از ۱۴ هزار و ۵۳۱ کلاس درس که در استان کرمانشاه وجود دارد، یک هزار و ۷۱۵ کلاس آن نیازمند تخریب و بازسازی و ۶ هزار کلاس نیازمند مقاوم‌سازی است.

افزایش ۱۰ برابری اعتبارات آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دولت سیزدهم

استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ارتباط با توجه دولت سیزدهم به حوزه آموزش و پرورش به افزایش ۱۰ برابری اعتبارات این حوزه در استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در طول دولت سه ساله شهید رئیسی بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان مصوب شده که بیش از هزار میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

محمدطیب صحرایی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم و نگاه ویژه رییس جمهور شهید به آموزش و پرورش، افزود: از کارهای بی نظیر شهید رئیسی اختصاص حدقل ۱۵ درصد اعتبارات عمرانی استان ها و شهرستان ها به زیرساخت های آموزش و پرورش مانند ساخت و تجهیز مدارس است.

احداث ۲۲۵ مدرسه و فضای آموزشی در استان کرمانشاه طی سه سال اخیر

احداث ۲۲۵ مدرسه فضای آموزشی در دولت سیزدهم

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: در این مدت سه سال دولت سیزدهم ؛ ۲۲۵ مدرسه فضای آموزشی و ورزشی با ۶۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه ساخته شده و همچنین پروژه های زیادی هم در دست اجرا است.

مرزبان نظری از جمله پروژه‌ های مهم در دست اجرا این نهاد را ساخت ۱۰۷ مدرسه به جای مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز عنوان کرد که تا مهرماه همگی آنها تحویل داده می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه همچنین از اجرای ۱۳۶ پروژه با ۴۰۰ کلاس درس و زیربنای ۴۹ هزار و ۶۷۵ مترمربع در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تا مهرماه سال جاری ۳۷ پروژه از این تعداد تحویل آموزش و پرورش استان می شود.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱؛ تعداد ۴۹ پروژه در قالب ۱۷۵ کلاس درس با حدود ۱۴ هزار و ۹۳۲ مترمربع زیربنا و با مبلغ ۷۶۸ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۲۳۰ میلیارد ریال از محل کمک خیرین ساخته شد.

نظری همچنین اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۳ پروژه آموزشی و ورزشی با ۱۸۹ کلاس درس و زیربنای نزدیک به ۱۷۱ مترمربع به بهره برداری رسید.

طرح شهید عجمیان در ۵۲۶ مدرسه کرمانشاه اجرا شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در ادامه به اجرای طرح شهید عجمیان (تعمیر و شاداب سازی مدارس مناطق محروم) در استان اشاره کرد و گفت: در مرحله اول ۵۲۶ مدرسه با هزار و ۵۰۰ کلاس درس از محل اعتبارات دولتی و خیرین به میزان ۱۹ میلیارد ریال اجرا شد.

نظری همچنین اظهار کرد: در تابستان امسال اجرای طرح شهید عجمیان در ۴۰۰ کلاس درس پیش بینی شده است.

وی میانگین سرانه فضای آموزشی کشور را ۵.۲ متر مربع اعلام کرد و گفت: این سرانه در کرمانشاه به دلیل ساخت و سازهای بعد از زلزله آبان سال ۹۶ غرب استان به ۶.۴ متر مربع رسیده که از میانگین کشوری نیز بیشتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از اصلاح و بهینه‌سازی سیستم گرمایشی ۴۰۰ مدرسه استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد و توضیح داد: سیستم گرمایشی مدارس کرمانشاه سال تحصیلی گذشته ایمن سازی شده بود و اکنون فقط درصدد ارتقا و اصلاح آنها هستیم.

احداث ۲۲۵ مدرسه و فضای آموزشی در استان کرمانشاه طی سه سال اخیر

این مسئول همچنین به توزیع نزدیک ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات، بسته‌های آموزشی، وسایل هنرستانی و آزمایشگاهی، رایانه با هدف هوشمندسازی کلاس‌های درس استان کرمانشاه خبر داد و گفت: همچنین در این مدت چهار هنرستان به آموزش و پرورش استان کرمانشاه تا آغاز سال تحصیلی جدید تحویل داده می شود.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha