۸۴ هزار نفر با هدف کاهش مراجعه به شهرداری در سامانه "یزد من" ثبت نام کردند

یزد- ایرنا - رییس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری یزد با اشاره به رونمایی سامانه " یزدمن" در اسفندماه سال گذشته گفت: ۸۴ هزار نفر در با هدف کاهش مراجعه حضوری به شهرداری در این سامانه ثبت نام و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، "علیرضا سرسنگی" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۳۷ هزار نفر از این افراد در سال جاری ثبت نام کردند و استقبال شهروندان از این سامانه رو به رشد است.

وی اظهار کرد: این سامانه مراجعات شهروندان را به این نهاد کاهش داده و باعث ارتقای سطح خدمات شهری شده و تمام خدماتی که توسط شهرداری یزد در مناطق و بخش های مختلف به شهروندان داده می شود، در این سامانه تجمیع و به راحتی در دسترس عمومی شهروندان عزیز قرار دارد.

سرسنگی با بیان اینکه هر شهروند با ورود به حساب کاربری خود می تواند به راحتی و به صورت مجازی از تمام خدمات شهرداری استفاده نماید تصریح کرد: از شهروندان انتظار می رود با مراجعه به سامانه نرم افزاری خدماتی یزد من به آدرس my.yazd.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند و دسترس پذیری در این برنامه برای همه اقشار مختلف فراهم شده و بخش زیادی از ترددها به شهرداری نیز کم خواهد شد.

وی پرداخت از حساب شهروندی را از جمله خدمات این سامانه بیان کرد و گفت: تمام خدمات شهرداری از جمله خدمات تفریحی ، سرگرمی ، اتوبوس ، پارک ، پارکینگ و خدمات فرهنگی از طریق این سامانه فراهم شده است.

سرسنگی خاطرنشان کرد: هم اکنون پارک شهربازی یزد (پارک شادی) به این سامانه تجهیز شده و شهروندان می توانند از طریق حساب شهروندی خود از وسایل بازی و سرگرمی این پارک می توانند استفاده کنند و از اول مرداد ماه هم پارک های کوهستان و بزرگ شهر به این سامانه مجهز و مابقی پارک ها در اولویت بعدی قرار دارند.

وی اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت پسماند خشک خانگی گفت: در این زمینه نرم‌افزاری به نام "بازپس" ایجاد شده که شهروندان با وارد کردن و ثبت اطلاعات، آدرس منزل و میزان زباله خشک خود، کارکنان مربوطه طبق زمان‌بندی انتخابی شهروندان به جمع اوری آنها اقدام می کنند.

سرسنگی ادامه داد: در این نرم افزار محل حرکت اتوبوس شهری به صورت لحظه به لحظه قابل رؤیت است و مردم می توانند نسبت به مدیریت وقت خود اقدام کنند، همچنین همه خدمات ارائه شده توسط مناطق شهرداری یزد نیز به مرور در این سامانه اضافه و تکمیل می شود.

مدیر شهر هوشمند شهرداری یزد هم در مورد سامانه "یزد من" گفت: این سامانه در واقع یک نرم افزار جامع برای ارائه تمام خدمات شهرداری به شهروندان است.

"امیر سلطانی" افزود: علاوه بر امکان تهیه بلیط برای پارک‌ها و اتوبوس‌های شهر، در آینده استفاده جهت پارک خودرو در معابر و پارکینگ‌های سطح شهر از طریق این سامانه امکان پذیر می شود.

سلطانی ادامه داد: در این سامانه امکان ارائه تخفیف دستگاه‌های مختلف به مخاطبین مورد نظر، استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در شهر، ارائه نقشه یزد با کلیه نیازمندهای شهروندی حتی نزدیک ترین نانوایی و سایر اصناف، مشخص کردن آرامگاه افراد در بحث متوفیان و حتی امکان ارائه درخواست نامگذاری معابر نیز در این سامانه امکان پذیر است.

راه سامانه سوت زنی

مدیر بخش سامانه‌های اداری مالی و نرم افزارهای شهرداری یزد از راه اندازی سامانه سوت زنی گزارش فساد اداری در شهرداری یزد خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند هر گونه مشکل و فسادی را به همراه مستندات و مدارک از قبیل عکس ، صوت ، فیلم در این سامانه جهت بررسی و رسیدگی بارگذاری کنند.

"علیرضا شیرمحمدی"با بیان اینکه نرم افزارهای شهرداری به ۲ بخش که یکی از آنها سامانه‌ های خدمت رسانی به مجموعه‌های داخل شهرداری‌ها با عنوان سامانه‌های جامع اداری مالی است، تقسیم شده است افزود: این سامانه ها در تمام شهرداری مناطق راه اندازی و در حال بهره برداری است که از آن جمله می توان به سامانه‌های مربوط به دبیرخانه، کارگزینی، انبار و اموال و تدارکات و پرداخت حقوق و دستمزد، اشاره کرد.

وی افزود: بخش دوم فعالیت‌های این حوزه مربوط به ارائه خدمات در سازمان‌های ذیل شهرداری از آرامستانها، آتش‌نشانی و پارکها و غیره است که به هر نحوی خدمات به شهروندان ارائه می‌کنند.

شهر یزد حدود ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha