هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیستم تیر به اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک،هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور،زباله‌های پلاستیکی و اختلال درچرخه کربن دریایی،آمادگی یونیسف برای حمایت ازمرکز طبی کودکان،۷توصیه‌ برای پیشگیری از تب دنگ،ارائه خدمات هویتی ویژه به توانخواهان،رونمایی ازتجهیزات امدادی،صدورحکم متهمان پرونده سرقت مسلحانه اتوبان صدر و تشکیل نخستین کانون داوری حرفه‌ای پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

۱۵ زندانی بدهکار با نام امام حسین (ع) آزاد شدند

مدیر ستاد دیه استان تهران گفت: یک نیکوکار با توسل به نام سیدالشهدا حضرت امام حسین (ع) با پرداخت مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان بدهی ۱۳ زندانی مرد و ۲ زندانی زن بدهکار را پرداخت و زمینه آزادی این مددجویان را فراهم کرد.

عباس کشانی افزود: نیکوکاران با تأسی از سیره حسینی و با نام حضرت ابا عبدالله الحسین در آزادی زندانیان نیازمند و بدهکار سهیم می‌شوند و تمایل دارند تا این مددجویان روز عاشورا به خانه‌هایشان بازگردند.

وی ادامه داد: در ایام خاص ملی یا مذهبی، روند کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد شتاب بیشتری می‌گیرد و نیکوکاران حسینی در رقابتی ایثارگرانه با بخشش مال خود، گره از گرفتاری نیازمندان باز می‌کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزای نقدی جرایم و تخلفات تعدیل شد/آغاز اجرا پس از انتشار در روزنامه رسمی

وزیر دادگستری گفت: جزای نقدی همه جرایم و تخلفات در اجرای ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی به پیشنهاد وزارت دادگستری و تصویب هیات وزیران در تاریخ چهارم تیرماه امسال تعدیل شده است.

 امین حسین رحیمی اظهار داشت: بر مبنای این مصوبه و به استناد ماده ۳۰ آیین‌نامه داخلی هیات دولت، جزای نقدی تعدیل شده پس از انتشار در روزنامه رسمی و انقضای مهلت ۱۵ روزه برای همه محاکم و مراجع رسیدگی قابلیت اجرا دارد و جرایم ارتکابی اشخاص بر مبنای این مصوبه مورد رسیدگی و صدور حکم قرار می‌گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازچرخانی آب در اولویت واحدهای صنعتی قرار گیرد

 مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و موضوع کم‌آبی و خشکسالی در کشور به ویژه استان تهران، موضوع بازچرخانی و استفاده مجدد از آب بسیار ضروری بوده و باید در اولویت برنامه‌های واحدهای صنعتی باشد.

 علیرضا مزینانی در حاشیه مراسم افتتاح سیستم تصفیه پساب شرکت شکلی افزود: آلودگی های محیط زیستی در تمام سطوح زندگی مردم تاثیرگذار بوده و وظیفه همه است که در بهبود آن تلاش و به مسئولیت های اجتماعی خود در این خصوص عمل کنند.

وی اظهار داشت: رعایت ملاحظات محیط زیستی در واحدهای صنعتی ضروری بوده و مدیریت پسماند و تصفیه فاضلاب برای ما مهم و دغدغه محیط زیست در این حوزه است و نظارت مستمر بر نحوه مدیریت صحیح پساب واحدهای صنعتی مستقر در استان در دستور کار قرار دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک است

رئیس سازمان دانش پژوهان جوان گفت: المپیاد جهانی فیزیک از ابتدای مرداد با حضور 190 دانش آموز از ۴۵ کشور به میزبانی شهر اصفهان آغاز می شود.

سیدرضا حسینی در نشست خبری اظهار داشت: در چند روز گذشته دارندگان مقام های جهانی در رشته های مختلف المپیاد در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور یافتند و ایشان در این دیدار بر جهش علمی المپیادی‌ها تاکید کردند.

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش پژوهان جوان با ساختار و ردیف بودجه مستقل فعالیت خود را ادامه می دهد، افزود: اکنون زمان اعزام تیم ملی به المپیاد جهانی است به طوری که گروه زیست شناسی در قزاقستان به سر می برند و دانش آموزان المپیادی گروه ریاضی نیز فردا در انگلیس حضور می یابند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با صدور پیامک سراسری به شهروندان اعلام کرد: همراه داشتن و استفاده از هرگونه وسایل غیرمجاز ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار (مثل تلفن همراه، انواع ساعت‌ها، دستبندها، پیجر، هندزفری، انواع خودکارها و پاک‌کن‌های هوشمند) موجب محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ۱۰ سال می‌شود.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، در پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که به صورت سراسری امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه برای همه شهروندان ارسال شده، آمده است: «طبق ماده ۵ و ۶ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون سراسری مصوب ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی، همراه داشتن و استفاده از هرگونه وسایل غیرمجاز ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار (مثل تلفن همراه، انواع ساعت‌ها، دستبندها، پیجر، هندزفری، انواع خودکارها و پاک‌کن‌های هوشمند) موجب محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ۱۰ سال می‌شود.»ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

اهتمام دولت سیزدهم به دیپلماسی متوازن و تقویت روابط حقوقی قضایی

دیپلماسی متوازن و فعال با همه کشورها خصوصا کشورهای همسایه و منطقه در عرصه‌های مختلف، وعده دولت سیزدهم بود که در زمینه تقویت دیپلماسی حقوقی قضایی وزیر دادگستری آن را پیگیری کرد و اتفاقات مبارکی رقم زد.

اردیبهشت ۱۴۰۰ زمانی که شور انتخاباتی برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جامعه جریان داشت؛ هیچ کس گمان نمی کرد که دوره چهار ساله دولت ناتمام بماند و اردیبهشت ۱۴۰۳ با یک پرواز و در حالی که آیت الله رئیسی هشتمین رئیس جمهور مردم در حال خدمت به ملت بود؛ در یک سانحه هوایی به شهادت برسد و خادم جمهور؛ شهید جمهور شود.

آیت الله رئیسی در طول هزار روز در دولت سیزدهم، همه همت دولت را برای خدمت به ملت بکار بست و در عرصه‌های مختل دستاوردهای مبارکی رقم خورد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

تهرانی‌ها ۷۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال تهرانی‌ها ۷۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

سید ابوالفضل پرپنچی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان استان تهران در سه ماهه نخست سال جاری ۷۴ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی زکات واجب و مستحب از طریق کمیته امداد و مراکز نیکوکاری پرداخت کردند.

وی اظهار داشت: این رقم جمع آوری شده از زکات دراین مدت در استان تهران نسبت به سال گذشته در همین مدت ۴۴ درصد افزایش داشته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

زباله‌های پلاستیکی چرخه کربن دریایی را مختل کرده است

یک پژوهش علمی نشان می دهد که بیشتر ضایعات پلاستیکی که رها شده در محیط زیست به خاک ختم می‌شوند اما نزدیک به یک سوم به محیط دریایی نفوذ و اثرات جبران‌ناپذیری بر اکوسیستم‌ها ایجاد می‌کنند علاوه بر این، زباله‌های پلاستیکی با چرخه کربن دریایی تداخل ایجاد و تغییرات آب‌وهوایی را تشدید می‌کنند.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، نتایج این پژوهش علمی که در مجله علوم و تکنولوژی محیط زیست منتشر شده آمده است؛ سال‌هاست که دانشمندان در سراسر جهان زنگ خطر عواقب آلودگی پلاستیکی را به صدا در می‌آورند و بر نیاز به مداخله فوری تاکید می‌کنند. با وجود این، ما همچنان شاهد افزایش تولید و مصرف پلاستیک در جهان هستیم.

این زباله نه فقط نشان‌دهنده هجوم آلاینده، بلکه منعکس‌کننده مشکل سیستماتیک گسترده است که توجه جهانی را می‌طلبد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

اعلام آمادگی یونیسف برای حمایت از فعالیت‌های مرکز طبی کودکان

نماینده صندوق کودکان ملل متحد در ایران (یونیسف)، از بخش پیوند سلول های بنیادی مرکز طبی کودکان بازدید و با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت‌های این مرکز، بر همکاری و حمایت یونیسف با مرکز طبی کودکان در زمینه‌های مختلف اعلام آمادگی کرد.

رابین ناندی در جریان این بازدید، با ابراز تحت تاثیر قرار گرفتن از تعهد و تخصص کادر درمان این مرکز و خدمات پیشرفته ارائه شده به کودکان مبتلا به سرطان، نقائص ایمنی اولیه و بیماری‌های متابولیک گفت: از این بازدید کاملا تحت تاثیر قرار گرفتم و برای خدمات عالی و استفاده از روش‌های نوین درمانی کودکان مبتلا به سرطان و بیماری‌های صعب العلاج تبریک می‌گویم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

ایران از اقدامات تسهیلگرانه برای کاهش شکاف دیجیتالی کشورها حمایت می‌کند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری در چهارچوب سازمان جهانی مالکیت معنوی برای کمک به تسهیل انتقال فناوری به کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته و کاهش شکاف دیجیتالی برای رسیدن به رفاه اجتماعی و اقتصادی و مقابله با چالش‌های جهانی حمایت می‌کند.

حسن بابایی در مجمع عمومی سال ۲۰۲۴ سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در ژنو اظهار داشت: توجه به حقوق مالکیت فکری همواره جایگاه ویژه‌ در تدوین قوانین و سیاست‌های کلان و برنامه‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارد و در این خصوص، تمرکز اصلی بر اقتصاد دانش بنیان، حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط و تولیدکنندگان بومی و محلی به همراه توسعه شرکت‌های بزرگ و پیشرو بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

ارائه خدمات هویتی ویژه به جانبازان، معلولین و سالمندان توانخواه

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال از ارائه خدمات هویتی ویژه در منزل به جانبازان، معلولین و سالمندان توانخواه خبر داد.

هاشم کارگر گفت: در راستای رفع مشکلات هویتی و شناسنامه ای جانبازان، معلولین و سالمندان توانخواه، ادارات ثبت احوال، نسبت به اعزام نیرو برای ارائه خدمات هویتی به این افراد در منزل اقدام می کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

تشکیل نخستین کانون داوری حرفه‌ای

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ «رجوع به نهاد داوری» از تشکیل نخستین کانون داوری حرفه‌ای خبر داد و گفت: رویکرد دستگاه قضا در حوزه داوری، حرکت به سمت تخصص‌گرایی است.

علی القاصی مهر در نشست با اعضای کانون داوری حرفه‌ای دادگستری کل استان تهران، اهمیت نهاد داوری را در «ایجاد عدالت در جامعه»، «حل و فصل اختلافات»، «مردمی‌سازی عدلیه» و «تسهیل و تسریع در رسیدگی به اختلافات» تبیین کرد.

القاصی مهر اظهار داشت: از جمله اتفاقات خوبی که در دوره تحول و تعالی دستگاه قضا با تدابیر ریاست قوه قضاییه رقم خورد، تعیین ساز و کار لازم برای فعالیت نهاد داوری در نظام قضایی کشور بود که پیش از آن سابقه نداشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

۷ توصیه‌ برای پیشگیری از تب دنگی

دانشیار بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تب ناگهانی شدید، تهوع و استفراغ، سردرد، کاهش اشتها، ضایعات پوستی و درد شکم را از مهمترین علائم اولیه تب دنگی عنوان و ۷ توصیه را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مطرح کرد.

شبنم طهرانی با اشاره به گزارش مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درخصوص آمار ابتلا به بیماری دنگ در کشور گفت: بیماری دنگ یکی از مشکلات عمده بهداشتی در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان است. این بیماری ویروسی از طریق بندپایان انتقال می‌یابد.

وی بخش عمده آمار ابتلا به این بیماری را با سفرهای هموطنان‌ به کشورهای حاشیه خلیج فارس مرتبط دانست که به دلیل شرایط جوی و سیل‌های اخیر، بیماری تب دنگ در آن‌ها طغیان کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

رونمایی از تجهیزات امدادی/بالگرد دید در شب در مسیر ایران

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از رونمایی و افزوده شدن تجهیزات امداد و نجات شامل آمبولانس، خودرو نجات و پهباد، ربات و دوربین‌های دید در شب به این نهاد امدادی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان خبر داد.

بابک محمودی با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا، افزود: روز پنج‌شنبه هفته جاری(۲۱ تیر)، ٩٠۵ خودرو امدادی که شامل ٣٠٠ آمبولانس و ۶٠۵ خودرو امدادی، ٢٠ فروند پهباد، ۵ عدد ربات امداد و نجات، دوربین‌های دید در شب و موتورسیکلت‌های چهار چرخ رونمایی می‌شود.

وی درباره موتورسیکلت‌های چهار چرخ گفت: این موتورسیکلت‌ها وسیله تردد بسیار مناسبی برای جاده و مسیرهای سخت است که خودرو امکان تردد ندارد و شرایط مسیر صعب‌العبور است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

اجرای پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» در حسینیه ایران

ستاد مردمی دیه در روزهای سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بنا دارد با برپایی پویش مردمی «هر هیئت، آزادی یک زندانی» زمینه استخلاص ۲ هزار زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کند.

به گزارش ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، نمایندگی‌های این نهاد حمایتی در سراسر کشور بنا به ظرفیت‌های بومی و امکانات استانی با همکاری هیئات عزاداری و مسئولین تکایای سیار و حسینیه‌های تاریخی در نظر دارند در قالب برپایی پویشی با عنوان «هر هیئت، آزادی یک زندانی غیرعمد» زمینه رهایی این افراد محکوم مالی اولویت‌دار را که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد گرفتار بند شده‌اند، فراهم و در ایام محرم و صفر زمینه بازگشت آنها را به آغوش جامعه ایجاد کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

صدور حکم متهمان پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر

حکم متهمان پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر از سوی دادگاه صادر و متهمان ردیف اول و دوم پرونده به اعدام محکوم شدند.

به گزارش قوه قضاییه، ۲۰ فروردین ماه سال جاری در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر سرقت مسلحانه (با سلاح سرد) و ایجاد رعب و وحشت توسط سه نفر با دو دستگاه موتورسیکلت از یک خودرو ال ۹۰ در بزرگراه صدر، رئیس کل دادگستری تهران دستور شناسایی و دستگیری سریع سارقان را صادر کرد.

۲۶ فروردین ماه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از دستگیری این سارقان در یکی از شهرهای شمالی کشور خبر داد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

اجرای طرح «پخش سیلاب» راهی برای کاهش خسارات و تغذیه سفره‌های آبی زیرزمینی

اجرای طرح جامع «پیشگیری و کنترل سیلاب» برای اولین بار به طور کامل در برنامه هفتم توسعه دیده شده و متولی اجرای آن وزارت نیرو با همکاری دستگاه‌های مرتبط است که این طرح را با اولویت حوضه‌های آبخیز با خطرپذیری بالا انجام خواهند داد.

ایران سرزمین شگفتی هاست، از سازه های آبی گرفته تا قلعه های سرسبزی که توان تغذیه هزاران نفر را در مدت طولانی داشتند، به هر بخشی از ایران نگاه کنی آثاری خارق العاده از اجدادمان بر جای مانده که نگاه دنیای امروز و مدرن را به سمت خود کشیده اند، ایران از لحاظ جغرافیایی کشوری خشک و نیمه خشک است و همواره با خشکسالی و کم بارشی دست و پنجه نرم می کرد، این روند موجب شد تا نیاکان ما به فکر چاره باشند تا بتوانند از شرایط کم آبی عبور کنند، حاصل آن فناوری حفر قنات و احداث سازه شگفت انگیز آبی شوشتر است؛ البته اینها گوشه ای از نبوغ ایرانیان است از اینها در ایران زیاد است از جمله نحوه تقسیم بندی آب زاینده رود در شهر اصفهان در زمان شیخ بهایی و یا احداث پل خواجو و ۳۳ پل که میزان آب را تقسیم شده راهی پایین دست می کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

کمک به تاب‌‎آوری در برابر گرد و غبار با آگاهی بخشی و همکاری بین‌المللی

دبیر ستاد ملی ‌سیاستگذاری و هماهنگی ‌مدیریت‌ مقابله با پدیده گرد و غبار با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی مقابله با گرد و غبار به ابتکار ایران مشخص شده است، گفت: کمک به تاب‌آوری در برابر گرد و غبار از طریق آگاهی بخشی عمومی، همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی و اقدام دانش پایه به عنوان شعار این روز بین‌المللی تعیین شده است.

علی محمد طهماسبی بیرگانی افزود: قرار است مراسم روز جهانی مقابله با گرد و غبار شنبه ۲۳ تیرماه برابر با ۱۲ جولای با حضور سفرای خارجی و نمایندگان نهادهای بین‌المللی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شود.

وی درباره نامگذاری این روز توضیح داد: به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، تقویم جهانی، ۱۲ جولای هر سال را به عنوان روز جهانی مقابله با توفان‌های ماسه و گردوغبار تعیین کرد و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار قوه قضاییه به داوطلبان کنکور/صدور حکم متهمان اتوبان صدر

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha