توزیع بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: ۳۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده بین شهرداری، جمعیت عشایری و دهیاری های این استان طی سال گذشته توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود موسوی صانع روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته امورمالیاتی برگزار شد، اظهار کرد: یک هفته به عنوان هفته فرهنگ مالیاتی و ۱۶ تیرماه به عنوان روز مالیات در تقویم رسمی جمهوری اسلامی مقرر شده و سازمان امور مالیاتی کشور در این هفته به واسطه این نامگذاری برنامه های متنوعی را اجرا می کند که به طور طبیعی بدون حضور اصحاب رسانه نمی تواند نمود ویژه ای داشته باشد.

وی با ارایه برنامه های سازمان مالیاتی در خصوص مسایل مودیان مالیاتی، تاکید کرد: خرداد و تیرماه هر سال برای سازمان امور مالیاتی ۲ ماه ویژه محسوب می شود چرا که در این مدت مهلت تسلیم اظهار صنوف مختلف در منابع مالیاتی از جمله ارزش افزوده مشاغل و مستقلات است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور به دلیل حادثه ناگواری که برای رییس جمهور و هیات همراه ایشان به وجود آمد و به واسطه حفظ شان و جایگاه این شهیدان بزرگوار، مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاصی حقیقی را به مدت ۴۵ روز و همچنین اظهارنامه فصل اول ارزش افزوده سال جاری را به مدت یک ماه افزایش داد به طوری که تاریخ انقضا مدت تسلیم اظهارنامه مشاغل از ۳۱ تیر به ۱۵ مرداد و مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دوره اول سال جاری از ۳۱ تیرماه به ۳۱ مرداد ماه تغییرکرد.

موسوی صانع یادآور شد: همچنین اظهارنامه اشخاص حقوقی و مستقلات تغییری نکرده و همانند سال های گذشته تا ۳۱ تیرماه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی دارند.

این مسوول با بیان اینکه امسال سازمان امور مالیاتی کار ویژه ای در خصوص مشاغل و صاحبان اصناف انجام داده، خاطرنشان کرد: هر واحدهای تک مالکیتی که تا سقف ۱۸۰ میلیارد ریال و واحدهای چند مالکیتی نیز با ۳۶۰ میلیارد ریال به فروش برسند، می توانند از تسهیلات ماده ۱۰۰ قانون مالیاتی استفاده کنند.

وی افزود: واحدهایی که فروش آنها بیش از این میزان باشد، می توانند از اظهارنامه تعاملی استفاده کنند که مودیان آن باید فرم اظهارنامه سازمان امور مالیاتی را بپذیرند، فایده آن این است که از ارایه هرگونه اسناد و مدارک معاف می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: مودیان مالیاتی از ابتدای سال ۹۸ موظف به ارایه اسناد و مدارک برای تمام مراودات مالیاتی خود هستند و اگر فرم اظهارنامه و تبصره را پر نکنند برای تک تک مراودات مالی خود باید اسناد و مدارک لازم را ارایه دهند و بررسی تمام پرونده های مالیاتی مبنی بر اطلاعات مالی افراد است‌ و این پول ها از هر طریقی به حساب مودیان برود برای سازمان، منبع درآمدی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی از سال ۹۵ به بعد جرم انگاری شده و معدود مودیانی که از طریق کارت به کارت کردن، کارهای مالی خود را پیش ببرند، از تور مالیات در امان نخواهند بود، افزود: در این رابطه ۹۲ درصد اظهارنامه مودیان استان طی سال گذشته پذیرفته شد و هشت درصد مابقی به مرحله حسابرسی رسید.

موسوی صانع خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از مودیان، یعنی ۵۵ هزار مودی طی سال گذشته فرم اظهارنامه مالیاتی خود را به امور مالیاتی ارایه کردند که از این تعداد، مالیات ۴۷ درصد آنها صفر بود.

به گفته این مسوول، ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ارزش افزوده ای است که طی سال گذشته در استان قزوین وصول شد بین شهرداری دهیاری و جمعیت عشایر قزوینی توزیع شد.

وی افزود: این در حالی است که در حوزه سلامت و طی سال گذشته ۶ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز شد.

این مسوول با بیان اینکه سهم ورزش همگانی در استان قزوین از محل مالیات بر ارزش افزوده با رشد ۷۳ درصدی به یک هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال رسید، تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال به شهرداری قزوین بابت اجرای طرح های کمربندی آیت الله باریک بین، تئاتر شهر، بلوار پیامبر اعظم (ص)، کمربندی نسیم شمال و بوستان مادر و کودک و همچنین طرح روکش آسفالت برای شهرداری محمود آباد از محل مالیات بر ارزش افزود پرداخت شد.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری نیز ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل ارزش افزود به دهیاری ها، شهرداری ها و عشایر این استان توزیع شد که از این میزان ۱۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال سهم شهرداری ها، چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال سهم دهیاری ها و ۱۷ میلیارد ریال نیز سهم دهیاری ها بود.

موسوی صانع اضافه کرد: این اداره کل ۱۶۶ هزار میلیارد ریال مالیات جمع آوری شده این استان را به خزانه ارسال کرده و ریالی نیز تخلف و جابه جایی صورت نگرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات معوقه در استان قزوین داریم که بیشتر آنها مربوط به واحدهای تولیدی ورشکسته بود اما با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم این میزان امسال به کمتر از پنج هزار میلیارد ریال برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha