امام جمعه بیرجند: مسائل قانونی برای مردم شفاف‌سازی شود

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: برخی مسائل در چارچوب قانون و مربوط به افکار عمومی است لذا باید مردم بگونه‌ای در جریان حقیقت قرار گرفته و مسائل بطور کارشناسی شفاف سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مدیران تامین اجتماعی استان به مناسب هفته تامین اجتماعی افزود: برخی مسائلی در چارچوب قانون، برخی کارشناسی و بخشی هم مربوط به افکار عمومی بوده و شایسته است مردم طوری در جریان حقیقت قرار بگیرند که اگر کسانی مطلب را به طور غیر کارشناسی و یا به طور احساسی بیان کرده‌اند، تعدیل شده و مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به تاکید آیت الله عظمی فاضل لنکرانی (قدس سره) مرجع تقلید در خصوص حل مسائل مردم تصریح کرد: مساله خدمت به مردم و حل مشکلات آنها بالاترین مساله است و باید در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اهداف انسانی ورای مسائل شغلی است عنوان کرد: برای اینکه خداوند به شما شغل داده و هم اینکه شغل شما خدمتگزاری به مردم به صورت مستقیم است باید قدردان و شاکر باشید.

وی یادآور شد: یکی از نیازهای اصلی انسان در جهت جسمانی است که باید تامین شود، گرچه اصل آن نیازهای انسانی است که جنبه روحی و معنوی دارد، اما انسان وقتی می‌تواند به نیازهای معنوی خودش برسد که از انجام نیازهای جسمانی فارغ شده باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: اینکه ما بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم که در این جهت تامین باشند و فکرشان آزاد باشد، وانگهی در بُعد اندیشه که حقیقت انسان است می توانند در راه مستقیم از جهت انسانی و اسلامی خود را به هدف برسانند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی هم جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی استان را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: باید حداقل های درمان را در استان برای آنان فراهم و سهم بیشتری از بودجه درمان کشور را داشته باشیم.

ابوالفضل سبحانی ضمن قدردانی از همه مسئولان استان که دست در دست هم داده و باعث ملکی شدن بیمارستان میلاد بیرجند شدند افزود: این بیمارستان باتوجه به ساختار شرکتی و نبود بودجه معضلات بسیار زیادی برای همه استان داشت.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نقدینگی پرداختی پرسنل، اضافه کار و بهره‌وری حدود ۲.۵ سال معوق شده بود و طلب بسیاری در بازار، تجهیزات پزشکی و شرکت های دارویی وجود داشت که ما را از ارائه خدمت در شان بیمه شده تامین اجتماعی محروم می‌کرد و در آستانه ورشکستگی قرار داده بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: همت مسئولان باعث شد در سفر رییس جمهور شهید به استان این موضوعات مصوب و ساختار بیمارستان میلاد بیرجند تغییر یابد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه موضوع در وزارتخانه مطرح شد معتقد بودند بار مالی سنگینی به حوزه تامین اجتماعی تحمیل می کند که با عنایت شخص آیت االله رئیسی این قضیه رفع شد و از اول این ماه بیمارستان به صورت ملی شروع به کار کرد.

سبحانی عنوان کرد: این اتفاق باعث شد تعداد تخت های بیمارستانی ملکی از ۳۶ به ۱۴۰ تخت، رتبه از جهت نسبت تخت به جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی از ۲۸ به ۱۰ ارتقا یافت و چارت تشکیلاتی استان از لحاظ جذب نیرو حدود ۳۰۰ نفر بیشتر شد.

وی یادآور شد: در حوزه استانداردسازی نیز مقرر شد مرکز درمانی شهید رحیمی بیرجند ارتقا یابد و با احداث ساختمان جدید در کنار فعلی نه ادامه درمان در کانکس، ادامه یابد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بودجه اولیه این تغییر ساختار اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال است که در تاریخ استان بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه با ۵۸۰ مرکز در استان طرف قرارداد هستیم افزود: در راستای تحقق عدالت درمانی که شعار هیات دولت سیزدهم بود اقدامات زیادی در استان انجام شد از جمله اینکه با ملکی شدن بیمارستان میلاد چارت سازمانی حدود ۲ برابر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha