اولویت ایجاد ایستگاه‌های شارژ برقی برای ناوگان عمومی پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ تاکسی و اتوبوس با اولویت پایانه‌های حمل و نقل همگانی در مناطق مختلق شهرداری در مطالعات جامع برقی سازی پایتخت مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، شهریار افندی زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند پیشرفت پروژه احداث پارکینگ طبقاتی هوشمند شهید بغدادی، با اشاره به تقاضای سفرها و حجم بالای ترددها و نیاز روزافزون به تامین امکانات اولیه و زیربنایی در این منطقه گفت: یکی از اهداف اصلی در این منطقه توسعه حمل و نقل همگانی و روان سازی ترافیک است که با توجه به بررسی عملکرد شهرداری منطقه ۲۰، در اصلاح هندسی گره‌های ترافیکی تلاش قابل توجهی انجام شده است و نتایج مناسبی حاصل شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران افزود: در مطالعات جامع برقی سازی شهر تهران مقرر شد که به پایانه‌های تاکسی و اتوبوسرانی جهت استقرار ایستگاههای شارژ اولویت داده شود. لذا در شهرداری منطقه ۲۰، با توجه به بازدیدی که سطح منطقه صورت گرفت، پایانه‌های مناسبی جهت استقرار ایستگاه های شارژ وجود دارد که در صورت تامین برق می تواند در آینده جهت خودروهای برقی حمل و نقل همگانی پشتیبانی مناسبی داشته باشد. بنابراین مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ تاکسی و اتوبوس با اولویت در پایانه‌های حمل و نقل همگانی در شهرداری منطقه ۲۰ و سایر مناطق شهرداری تهران در مطالعات جامع برقی سازی شهر تهران مدنظر قرار می‌گیرد.

افندی‌زاده با اشاره به اهمیت رضایت شهروندان از فعالیت‌های انجام شده در خصوص تاثیر اطلاع رسانی فعالیت های انجام شده در محورهای مرتبط با شبکه معابر و ترافیک که در هر منطقه به صورت ویژه در حال انجام است، نیز تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ با نگاه منطقه ای یا فرامنطقه‌ای و شبکه ای ملزم به طرح موضوعات مرتبط با منطقه در کمیته شبکه معابر یا شورای ترافیک شهر تهران است که بدیهی است این طرح ها در راستای پیشگیری از ترافیک سنگین در منطقه یا انتقال بار ترافیک به مناطق همجوار و نهایتا ارتقاء سطح خدمات دهی به شهروندان لازم الاجرا است.

اولویت ایجاد ایستگاه‌های شارژ برقی برای ناوگان عمومی پایتخت

افندی‌زاده به اجرای طرح‌های مهم و کلیدی همچون احداث رینگ حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه مستلزم انجام مطالعات کامل ترفیکی و طرح نتایج آن جهت تصمیم گیری در شورای ترافیک شهر تهران است، که این امر پس از مثبت بودن نتایج عارضه‌سنجی ترافیکی و بررسی تمامی جوانب آن و تایید در شورای ترافیک شهر تهران، به منظور اجرا، ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اهمیت اجرای طرح های ترافیکی در منطقه ۲۰ و به خصوص مسیرهای منتهی به حرم مطهر با توجه به برگزاری مراسمات بزرگ ملی و مذهبی در جوار حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) مانند راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) افزود: بازسازی و مرمت مسیرهای منتهی به حرم مطهر با نصب و مرمت بیش از ۹۰ قطعه کاشن تانک، ۳۲۰ استوانه ترافیکی، ۵۰ شاخه گاردریل و خط کشی بیش از ۲۳ کیلومتر مسیر رفت و برگشت در بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید آوینی در ماههای گذشته، انجام شده است.

افندی‌زاده با اشاره به وجود سه پایانه اصلی شهر ری، جوانمرد قصاب و دولت آباد در نزدیکی ایستگاه‌های مترو گفت: ساخت و توسعه پارک ‌سوارها و دسترسی آسان مسافران به ایستگاه‌های حمل‌ و نقل همگانی و دسترسی به مناطق مختلف شهری از مهمترین برنامه‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، با هدف کاهش استفاده از خودروی شخصی و افزایش مطلوبیت سفر با حمل‌ و نقل همگانی و تشویق شهروندان به استفاده از آن، می‌باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت منطقه ۲۰ شهرداری تهران و همجواری با حرم مطهر حضرت شاه‌عبدالعظیم حسنی (ع)، مطالعات عارضه سنجی و ساماندهی پارک حاشیه‌ای نیز در سطح این منطقه به زودی کلید خواهد خورد که ساماندهی شبکه معابر اصلی، کاهش تخلفات و پاسخگویی به نیاز تقاضای جای پارک خودرو در نزدیکی نقاط تجاری، اداری و آموزشی از مهمترین تاثیرات اجرای ساماندهی پارک حاشیه ای در سطح منطقه می باشد.

براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ضمن بازدید از روند پیشرفت پروژه احداث پارکینگ طبقاتی هوشمند شهید بغدادی، خواستار تسریع عملیات اجرایی پروژه متناسب با نیاز شهروندان ساکن در این منطقه به فضای پارکینگ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha