۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85535569
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ۳۴ روستای استان در سه ماه نخست سال جاری با اعتبار هزار و ۲۰ میلیارد ریال به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

مصطفی بهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمینه اتصال این روستاها ۲۹ سایت احداث و یا ارتقا یافته‌ که با اتصال این روستاها سه هزار و ۵۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی با بیان اینکه از نیمه خردادماه تاکنون با راه‌اندازی هشت سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات، هشت روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند، بیان کرد: با راه‌اندازی این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۶۸ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در دسترس بیش از هزار خانوار روستایی استان قرار گرفت.

بهی تصریح کرد: از این تعداد، سه سایت جدید در روستاهای مهمان شهر آهنگران شهرستان زیرکوه، شیرگ آقا شهرستان سربیشه و ساقی شهرستان بیرجند احداث و راه‌اندازی شده‌اند که این روستاها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده‌اند.

وی افزود: همچنین با ارتقای تکنولوژی پنج سایت دیگر تلفن همراه، روستاهای زنوغان طبس، زهاب سفلی نهبندان، گیو خوسف، بوته زیرک درمیان و گلوباغ سربیشه از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha