دبیرکل جمعیت هلال احمر: آمادگی لازم برای ارایه خدمات به زائران اربعین وجود دارد

بجنورد-ایرنا- دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: شورای سیاست گذاری این جمعیت از ماه های گذشته نشست های مختلفی برای ارایه خدمات بهتر به زائران اربعین برگزار کرده است و آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، یعقوب سلیمانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بجنورد اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا، تمهیدات لازم برای بهبود شرایط حضور زائران در همایش پیاده روی اربعین انجام می شود و این اقدامات با رویکرد دخیل کردن مردم در دست پیگیری است.

وی افزود: پایگاه های امداد و نجات و شبکه های جمعیت هلال احمر در داخل کشور برای خدمات رسانی به زائران آمادگی دارند و در کشور عراق نیز هماهنگی های لازم برای تامین دارو و تجهیزات مختلف برای خدمات درمانی انجام شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: اولین نیروها از امروز در کشور عراق حضور می یابند تا خدمات رسانی ها به بهترین نحو انجام شود.

فعالیت هفت هزار خانه هلال

سلیمانی یادآور شد: اکنون هفت هزار خانه هلال در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور راه اندازی و فعال شده است.

وی افزود: فعالیت خانه های هلال احمر با استفاده از نیروهای آموزش دیده، کمک شایانی به سرعت دادن به امدادرسانی در حادثه ها و کاهش خسارت ها دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: خانه های هلال به مثابه یک پایگاه است که فعالیت آن سبب افزایش تاب ‌آوری جامعه در حوادث و بحران‌ های مختلف است.

وی درباره کمک به اقشار مختلف گفت: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال کمک نیکوکاران و خیران جمع آوری شد تا توان این جمعیت برای امدادرسانی افزایش یابد.

سلیمانی افزود: البته باید به این میزان کمک باید کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده برای امدادرسانی به سیل زدگان، کمک به غزه و یا سایر حادثه ها را اضافه کرد که در این زمینه یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک جمع آوری شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی هلال احمر از برنامه های سفر یکروزه دبیرکل جمعیت هلال احمر به خراسان شمالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha