سفیر هلند و نماینده یونیسف از مهمانشهر اتباع افغانستانی در اردکان یزد بازدید کردند

یزد- ایرنا- سفیر هلند در ایران به همراه نماینده یونیسف ضمن بازدید از مهمانشهر اتباع افغانستان در اردکان یزد با مسوولان استان یزد و این شهرستان نیز دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری اردکان، سفیر هلند در این دیدار با تشریح اهمیت بررسی و همچنین همکاری‌های بین‌المللی و تامین امکانات زندگی برای اتباع افغانستانی با قدر دانی از اقدامات صورت گرفته ، تلاش‌ برای ایجاد آینده‌ای روشن برای افراد ساکن در مهمانشهر را حیاتی دانست.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان نیز در دیدار با سفیر هلند گفت: ایجاد مهمانشهر در راستای هماهنگی و همکاری جمهوری اسلامی ایران با جامعه بین‌الملل صورت گرفته است و با توجه به برخی مشکلات در مهمانشهر اردکان، ساخت یک شهرک جدید با امکانات مورد نیاز باید مورد توجه قرار گیرد .

" علی محمد دشتکیان" اضافه کرد: وجود برخی مهاجران معلول و بیماران، مشکلات معیشتی، نداشتن خدمات بهداشتی، ورزشی و آموزشی از مشکلات اتباع افغانستانی در این شهرستان است .

این مسئول گفت: لازم است به این افراد امکانات آموزشی و فرهنگی داده شود و از طرفی زیرساخت های مناسب از جمله لوله کشی آب، فاضلاب و گازرسانی برای آنها فراهم شود تا آینده روشنی در پیش رو داشته باشند.

مهمانشهر اردکان دارای ۶ هزار مترمربع مساحت و در سال ۱۳۶۸ تاسیس شده و فاصله آن تا شهر سه کیلومتر و افزون بر ۶ هزار نفر جمعیت دارد .

مرکز شهرستان اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha