آزمون «سامفا»، ۳۰ شهریور برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- سیزدهمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) ۳۰ شهریور پیش‌رو در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، ثبت نام در این آزمون از ۷ تا ۱۴ مرداد از طریق سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور انجام می شود و آزمون در روز جمعه ۳۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۳ مطابق با ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ با همکاری مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد.

آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های فارسی (به اختصار سامفا)، آزمونی برای سنجش مهارت های زبانی در زبان فارسی است. همتای سامفا در زبان انگلیسی و در سطح بین المللی، آزمون‌های تافل و آیلتس است. این آزمون توسط سازمان ملّی سنجش و ارزشیابی آموزش کشور برگزار می شود تا روند پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه ها صورت بپذیرد.

آزمون «سامفا»، ۳۰ شهریور برگزار می‌شود

آزمون سامفا یکی از ملاک‌های تحصیل در دانشگاه‌های ایران برای اتباع خارجی است. طبق آیین‌نامه‌های مصوب، تمام دانشجویان غیرایرانی داوطلب تحصیل در دانشگاه‌های کشور باید در این آزمون شرکت کنند. این آزمون از دو بخش عمومی و آکادمیک (دانشگاهی- فرهنگستانی) تشکیل شده است و مقاصد تحصیل در مدارس آموزش و پرورش، اقامت، کار و فعالیت تجاری، تأسیس دفاتر بین‌المللی و غیره در جمهوری اسلامی ایران را تأمین می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha